تبادل زندانی بین آمریکا و ایران درصدر اخبار رسانه های جهان

© Fotolia / Paolo Gallo Modenaتبادل زندانی بین آمریکا و ایران درصدر اخبار رسانه های جهان
تبادل زندانی بین آمریکا و ایران درصدر اخبار رسانه های جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در صدر اخبار رسانه های جهان تبادل زندانی بین ایران و آمریکا به بحث و بررسی گذاشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در پی خبر تبادل  زندانی بین ایران و آمریکا، بسیاری ار رسانه های جهان این موضوع را در صدر اخبار خود مورد بحث قرار داده اند. وانگ سیو ، یک دانشجوی آمریکایی متهم به جاسوسی در ایران، به خانه فرستاده شد و ایالات متحده آمریکا، زیست شناس ایرانی، مسعود سلیمانی را که متهم به نقض مجازات های ایالات متحده علیه ایران بود، آزاد کرد.

توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانی - اسپوتنیک ایران
توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانی

به نوشته روزنامه انگلیسی Guardian، "وانگ سیوی، متولد چین و بزرگ شده در ایالات متحده بود و در آنجا فارغ التحصیل دانشگاه پرینستون شد، سپس برای مطالعه تاریخ ایران به این کشور رفت و در سال 2016 زندانی شد. هیچ پیش شرطی برای آزادی وی وجود نداشت و خبر مبادله زندانی ها او را شوکه کرد."  تبادل زندانیان در زوریخ سوئیس صورت گرفت، چرا که در نبود نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در ایران ، این سفارت سوئیس در تهران است که حافظ منافع آمریکا است.

در همین رابطه رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ از سوئیس به خاطر كمك به آزادی دانش آموز آمریكایی تشكر كرد.

ازطرف دیگر، سلیمانی در ایالات متحده به اتهام نقض رژیم تحریم های آمریکا و به اتهام تلاش برای تحویل مواد بیولوژیکی به ایران دستگیر شده بود.

روزنامه گاردین همچنین به انتشار سخنان وزیر خارجه ایالات متحده در این زمینه می پردازد که می گوید: " ایالات متحده تا زمانی که همه آمریکاییی را که در ایران و یا کشورهای دیگر زندانی هستند را به خانه برنگرداند آرام نخواهد شد."

 روزنامه واشنگتن پست همچنین گزارش می دهد که حداقل پنج آمریکایی در ایران زندانی یا مفقود هستند. این نشریه خاطرنشان می کند: " تعداد دقیق زندانی ها مشخص نیست، اما احتمالا  تعداد آنها بیشتر است، که این امر تا حدودی به این دلیل است که خانواده های آنها بخاطر ترس از عصبانیت مقامات ایران، هیچ عجله ای برای اطلاع رسانی در این مورد نمی کنند."

این روزنامه مبادله زندانیان را دستیابی به موفقیت باورنکردنی در دوره افزایش تنش ها بین تهران و واشنگتن می نامد.

با این حال، نیویورک تایمز کمتر خوش بین است. این روزنامه می نویسد: "مقامات ارشد آمریكا به شرط ناشناس ماندن ... گفتند كه آنها هیچ نشانه ای نمی بینند كه این امر گفتگوی وسیع تری با ایران ایجاد كند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала