آزادی استاد ایرانی از زندان آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف:علم و فناوری بزرگترین خار در چشم کسانی است که خوبی مردم ایران را نمی‌خواهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، محمدجواد ظریف روز 7 دسامبر گفت خوشحالیم در روز دانشجو یکی از بزرگترین اساتید کشور به میهن بازگشت.14ماه دکتر سلیمانی استاد ارزنده کشورمان بدون هیچ دلیلی گروگان نیروهای آمریکایی بود.

وی افزود: «ایشان پس از گرفتن روادید و دعوت رسمی برای انجام تحقیقات علمی در بالاترین مرکز دانشگاهی به آمریکا رفت اما دولت آمریکا یک استاد با 500 مقاله علمی دستگیر کردند. به وی بارها پیشنهاد شده بود که به جای برگشت به کشور در آنجا (آمریکا) باقی بماند اما این استاد وطن پرست این کار را نکرد.

واکنش الهام شیخی به شایعه فوتش بر اثر ابتلا به کرونا + فیلم - اسپوتنیک ایران
چه کسی شایعه جاسوس بودن همسر دوم ظریف را پخش کرده بود؟ + عکس

به همسر، خانواده و جامعه علمی کشور که پیگیر آزادی شان بودند تبریک می گویم و همچنین از شورای عالی امنیت ملی، قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی تشکر می‌کنم که با مبادله یک زندانی آمریکایی که به جرم جاسوسی در کشور زندانی بود، موافقت کردند و بر اساس رافت اسلامی او به آمریکا برگشته و این استاد ارجمند ارزنده به کشور بازگشت.

آمریکا در 40 سال گذشته تلاش کرده جلوی پیشرفت های ایران را بگیرد. هدف فشار حداکثری هم گرفتن پیشرفت ایران است. من در 5 ساعتی که افتخار همراهی این استاد برجسته کشورمان را داشتم به من گفتند که بیشترین چیزی که زندانیان و قضات آمریکایی را عصبانی می کرد، دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی بوده است و این یعنی علم و فناوری بزرگترین خار در چشم کسانی است که خوبی این ملت را نمی‌خواهند».

روز 7 دسامبر اعلام شد که آمریکا و ایران دست به تبادل زندانیان زدند. ایران Wang Siyue دانشجوی آمریکایی را آزاد کرد که به جاسوسی متهم شده بود و آمریکا مسعود سلیمانی متخصص بیولوژی ایران را تبرئه کرد که متهم به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала