آمریکا به پدافند هوایی روسیه در حمله به پهباد خود مشکوک است

© Photo / Public domain/U.S. Air Force photo/Paul Ridgewayآمریکا به پدافند هوایی روسیه در حمله به پهباد خود مشکوک است
آمریکا به پدافند هوایی روسیه در حمله به پهباد خود مشکوک است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای مسلح آمریكا معتقدند كه هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی كه در اواخر نوامبر در آسمان لیبی ناپدید شده است، می تواند توسط سیستم های دفاع هوایی روسیه مورد اصابت قرار گرفته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، فرماندهی آفریقای نیروهای مسلح آمریكا (AFRICOM) احتمال می دهد كه هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی كه در اواخر نوامبر در آسمان لیبی ناپدید شده است، هدف شلیک سیستم های دفاع هوایی روسیه قرار گرفته باشد. لازم به ذکر است که رویترز برای گزارش  خود منبعی ارائه نداده است.

فروش  پهپادهای مسلح آمریکایی  به امارات  - اسپوتنیک ایران
ناپدید شدن پهپاد امریکایی بر فراز لیبی

در عین حال، رویترز اظهارات فرمانده AFRICOM ، استفان تاونزند را نقل می کند که خواستار بازگشت باقیمانده این هواپیمای بدون سرنشین ساقط شده به ایالات متحده شد.

پیشتر درهمین زمینه دویچه وله گزارش داده بود: " ارتش آمریكا از ساقط شدن یك پهپاد در لیبی در 23 نوامبر خبر داد. AFRICOM اظهار داشت که این هواپیمای بدون سرنشین مسلح نبوده و کار شناسایی را انجام می داده است. نوع و مدل دستگاه مشخص نشده است."

از طرف دیگر، ارتش ملی لیبی (LNA) ، تحت کنترل مارشال خلیفه حفتر، در تاریخ 25 نوامبر اعلام کرد که آنها به اشتباه یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را بر روی طرابلس شلیک کرده اند. همانطور که روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، یک مقام ارشد ارتش توضیح داد که جنگجویان LNA پهباد آمریکایی را به اشتباه پهباد ساخت ترکیه که توسط ارتش دولت آشتی ملی در طرابلس مورد استفاده قرار گرفته، شناسایی کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала