حمله پهپادی به منزل مقتدی صدر در نجف

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حمله پهپادی به منزل مقتدی صدر در نجف
حمله پهپادی به منزل مقتدی صدر در نجف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از نزدیکان مقتدی صدر از رهبران شیعه عراق، حمله پهپادی به منزل وی در نجف را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، صالح العراقی یکی از نزدیکان سید مقتدی صدر، رهبر جریان الصدر عراق گفت: امروز یک پهپاد ناشناس منزل مقتدی صدر را مورد حمله قرار داد.

وی افزود در هنگام این حمله، مقتدی صدر در منزل حضور نداشته است.

افزایش تعداد قربانیان تیراندازی در بغداد - اسپوتنیک ایران
افزایش تعداد قربانیان تیراندازی در بغداد

العراقی گفت: منطقه الحنانه در نجف در پاسخ به دستور سید مقتدی صدر برای محافظت از معترضان در بغداد و نجف مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

مقتدی صدر پیش از این ضمن حمایت از معترضین در عراق، خواسته های آنها را مشروع خوانده بود.

یک منبع از دفتر مقتدی صدر ضمن تایید حمله پهپادی به منزل مقتدی صدر اعلام کرد که جنبش او خواستار تظاهرات میلیونی در نجف در پاسخ به حمله به منزل مقتدی صدر شده است. 

پس از انتشار این خبر، میدل ایست نیوز نوشت؛ منابع اطلاعاتی عراق بر عدم انجام هرگونه حمله‌ مسلحانه به منطقه الحنانه استان نجف تاکید کرده و نسبت به انتشار این گونه اخبار نادرست ابراز تعجب کردند.

گفتنی است که اعتراض‌های ضد دولتی عراق در اوایل ماه اکتبر گذشته (مهر ماه) در پایتخت و برخی از شهرهای مذهبی شیعه‌نشین آغاز شد که بزرگترین تظاهرات از زمان سقوط صدام حسین در سال 2003 میلادی محسوب می‌شود. تظاهرکنندگان در عراق خواستار استعفای دولت ، مبارزه با فساد ، بیکاری و شرایط بهتر زندگی هستند. بخش هایی از تظاهرکنندگان همچنین نسبت به نفوذ ایران و نیروهای وابسته به ایران در ساختار تصمیم‌گیری در عراق اعتراض دارند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала