ترامپ اخبار مربوط به استفاده اش از تلفن شخصی را نادرست خواند

© AP Photo / Evan Vucciترامپ اخبار مربوط به استفاده اش از تلفن شخصی را نادرست خواند
ترامپ اخبار مربوط به استفاده اش از تلفن شخصی را نادرست خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ گزارش های رسانه ها مبنی بر استفاده وی از تلفن همراه شخصی را علی رغم تهدید رهگیری مکالمات و پیام های محرمانه توسط سازمان های اطلاعاتی خارجی، رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ در واکنش به  گزارش های رسانه در خصوص استفاده وی از تلفن شخصی در توئیتر خود نوشت: " اینها اطلاعات و پیامهای کاملاً نادرستی هستند. چند سال است که تلفن همراه شخصی ندارم. من فقط از تلفنهایی استفاده می کنم که اجازه استفاده از آن توسط دولت صادر شده باشد."

ترامپ از دسترسی به تلفن در زمان سفر به افغانستان محروم شد! - اسپوتنیک ایران
ترامپ از دسترسی به تلفن در زمان سفر به افغانستان محروم شد!

یادآورمی شود که روز شنبه، سی ان ان با استناد به مقامات سابق و مقامات اطلاعاتی گزارش داد كه ترامپ همچنان از تلفن همراه شخصی خود كه وی قبل از تصدی مقام خود داشت، برای تماس ها استفاده می كند. خاطرنشان می شود که این موضوع در مورد تماس های صورت گرفته در چند هفته گذشته، علی رغم هشدارهای مکرر مبنی بر اینکه چنین عملی ممکن است باعث شود در مقابل سرویس های خارجی آسیب پذیر باشد نیز صدق می کند.

ترامپ پیش از این اظهار کرده بود که آیفون قدیمی با دکمه Home بسیار بهتر از نسخه فعلی است که این به طور غیرمستقیم تأیید می کند که از آیفون استفاده می کند.  وی پیش از این نیز به دلیل استفاده از تلفن شخصی خود مورد انتقاد مخالفان خود قرار گرفته بود. از نظر منتقدین، این ممکن است به سرویس های اطلاعاتی خارجی اجازه دهد به تماس های رئیس جمهور گوش دهند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا، باراک اوباما، مدت ها است که اعتراف کرده است که سازمان های اطلاعاتی به او اجازه نمی دادند که آیفون داشته باشد. اوباما از تلفن قدیمی Blackberry با یک سیستم امنیتی اختصاصی استفاده می کرد. اوباما با پایان دوره ریاست جمهوری خود توانست از آیفون استفاده کند، اما بیشتر عملکردهای موجود در آن توسط سازمان های اطلاعاتی غیرفعال شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала