ترامپ طرح های وزارت دفاع آمریکا را بر هم زد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ طرح های وزارت دفاع آمریکا را بر هم زد
ترامپ طرح های وزارت دفاع آمریکا  را بر هم زد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد قصد ندارد 12 هزار نفر نظامی به عربستان سعودی اعزام کند.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر شبکه تلویزیونی فاکس نیوز با استناد به منابع خود در وزارت دفاع  امریکا گزارش داده بود پنتاگون برای مقابله با ایران حدود 7 هزار سرباز تازه نفس به خاورمیانه اعزام خواهد کرد.  قبل از آن روزنامه وال استریت ژورنال نوشته بود ایالات متحده در حال بررسی امکان اعزام 14 هزار نفر نظامی به منطقه است اما پنتاگون این خبر را تکذیب کرده بود. با این حال جان رود، وزیر دفاع آمریکا تأئید کرده بود که امکان گسترش گروه نظامی امریکا تحت بررسی قرار دارد اما بطور مشخص گفته نمی شود که امریکا می خواهد نیروهای مسلح خود را به کدام کشور در خاورمیانه بفرستد.

رئیس جمهور امریکا در توییتر خود نوشت:" حکایت فعلی در اینباره که ما 12 هزار نفر نظامی به عربستان سعودی اعزام می کنیم دروغ و ... اخبار فیک است".

این در حالی است که چندی پیش معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود  که ایالات متحده امکان اقدام تهاجمی ایران علیه ارتش آمریکا را رد نمی کند.

جان رود گفت: " ما هنوز نگران احتمال تجاوز از جانب ایران هستیم ... ما همچنین نشانه هایی را مشاهده می کنیم که ممکن است اقدامات تهاجمی بالقوه رخ دهند."

وی هشدار داد كه آمریكا هیچ اقدامی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

رود خاطرنشان کرد: "ما سیگنال های واضح و آشکاری را در مورد پیامدهای احتمالی تجاوز به مقامات ایرانی ارسال کردیم."

روابط ایالات متحده و ایران پس از آنکه رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ در سال 2018 اعلام كرد كه آمریكا از برجام خارج خواهد شد، و پس از آن دوباره تحریم های ایالات متحده علیه ایران را برقرار كرد، رو به وخامت گذاشته است.

تنش ها پس از اینکه یک پهباد ارتش آمریکا ازطرف ایران مورد هدف قرار گرفت افزایش یافت و ازطرف دیگر ایالات متحده آمریکا ایران را به دست داشتن در حمله به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی متهم کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала