وزیر نفت ایران از توافق حاصله در اوپک خبر داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بیژن زنگنه وزیر نفت ایران
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در پایان نشست شش ساعته اوپک اعلام کرد اعضای این سازمان در رابطه با توافق حاصله در چارچوب اوپک پلاس (متشکل از اعضای اوپک و کشورهای خارج از این سازمان) به تفاهم رسیده اند اما جزئیات این توافقات را افشا نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، زنگنه  در پایان نشست اوپک در پاسخ به این سول که آیا کشورهای عضو این سازمان به توافق رسیده اند، گفت: بلکه ما به تفاهم رسیده ایم.

از سوی دیگر عبدالعزیر آل سعود، وزیر نفت عربستان در پایان نشست اوپک نیز از حصول وحدت نظر در رابطه با توافق حاصله در چارچوب اوپک پلاس خبر داده و افزود حالا بحث درباره این مسائل با کشورهای تولید کننده نفت خارج از اوپک در پیش است.

یادآور می شود از سال 2017 تاکنون اوپک پلاس با اجرای طرحی موسوم به «کاهش تولید نفت» تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه (معادل ۱.۲ درص دتقاضای جهانی نفت خام )کاهش داده است تا قیمت نفت را در بازارهای جهانی متعادل نگه دارد.این توافق  تا مارس سال 2020 اعتبار خواهد داشت.

به گزارش شانا، پیشتر وزیر نفت ایران  با بیان اینکه اگر تحریم‌ها برداشته شود، من هیچ محدودیتی را برای تولید ایران نخواهم پذیرفت و در بالاترین حد ظرفیت ایران تولید خواهم کرد، گفت:‌ این موضوعی است که حق ملت و مردم ماست و بر آن اصرار دارم و از آن نمی‌گذرم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала