مخالفت چین با استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران

© Photo / Pixabayمخالفت چین با استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران
مخالفت چین با استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نشست کمیسیون مشترک برجام با استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران مخالفت شد.

به گزارش اسپوتنیک، فو کونگ، مدیر کل دپارتمان کنترل تسلیحات و خلع سلاح وزارت خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد که چین و سه کشور اروپایی باقیمانده در برجام (آلمان، بریتانیا و فرانسه) از استفاده از ساز و کار حل اختلافات در برجام (مکانیسم ماشه) حمایت نمی‌کنند.

مکانیسم ماشه چه قدر ایران را می ترساند؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مکانیسم "ماشه" چه قدر ایران را می ترساند؟

فو کونگ پس از جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: "چین از به کار بستن ساز و کار حل و فصل اختلافات برجام حمایت نمی کند، این اقدام می تواند به تنشی غیرقابل کنترل منجر شود."

این دیپلمات چینی در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد سه کشور اروپایی باقی مانده در برجام در قبال ساز و کار حل اختلافات در برجام، تصریح کرد: "آنها تایید کردند که از به کار بستن این ساز و کار حمایت نخواهند کرد."

به گفته وی، اختلافات نباید به سطح شورای امنیت سازمان ملل منتقل شود. فو کونگ گفت: این به نفع هیچ کس نیست. ما باید سعی کنیم همه چیز را در قالب یک کمیسیون مشترک حل کنیم.

 منظور از مکانیسم ماشه همان ساز و کار حل اختلافات در بندهای ۳۶ و ۳۷ در توافق هسته‌ای برجام است که در آنها مسائل مربوط به  حل و فصل اختلاف میان  طرف‌های برجام، در صورت بروز مناقشه مفصلاً شرح داده شده‌اند. این دو بند از آنجا که رجوع به آنها می‌تواند به بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران منجر شود به مکانیسم ماشه معروف شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала