تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiتحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا تحریم های جدیدی را علیه شرکت ها و اشخاص حقیقی روسیه اعمال کرد که طبق ادعای حکومت ایالات متحده در جرایم سایبری دست داشته اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه شرکت Evil Corp اعمال کرده که "سازمان مجرم روسیه در زمینه حملات سایبری و مسئول تهیه و توزیع بدافزار Dridex" نامیده شده است.

همچنین 17 شخصیت حقیقی و هفت سازمان مورد تحریم قرار گرفته اند.

هراسناک ترین گرایش سال از دیدگاه کارشناسان سایبری  - اسپوتنیک ایران
هراسناک ترین گرایش سال از دیدگاه کارشناسان سایبری

علاوه بر این اتهاماتی علیه یک شهروند روسیه به نام ماکسیم یاکوبتس که ساکن مسکو است، مطرح شده و وی  از جمله به حملات هکری و کلاه برداری بانکی متهم شده است. وزارت دادگستری امریکا می گوید یاکوبتس رهبری یک گروه تبهکار را برعهده داشته که بدافزار Bugat را برای سرقت اطلاعات شخصی و مالی ایجاد کرده است.

علیه یک شهروند دیگر روسیه به نام ایگور توراشف نیز اتهامات مشابهی اقامه شده است.

مقامات روسیه به این اتهامات واکنش نشان داده اند و از جمله آنتون ماروزوف، نماینده دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه اظهار داشته تحریم های امریکا هیچگونه عواقب قابل توجه نه برای کارآفرینی و نه نظام مالی روسیه به همراه نخواهند داشت. آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا ضمن رد اتهامات وارده از سوی آمریکا گفته مسکو بارها به واشنگتن پیشنهاد کرده دو طرف به گفتگو در زمینه مبارزه با جرایم سایبری بپردازند اما طرف آمریکایی به این پیشنهادات بی اعتنایی نشان داده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала