آمریکا: ابزارهای بسیاری برای اعمال فشار بر ایران در اختیار داریم

© Sputnik / Stanislav Savelyevآمریکا: ابزارهای بسیاری برای اعمال فشار بر ایران در اختیار داریم
آمریکا: ابزارهای بسیاری برای اعمال فشار بر ایران در اختیار داریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل از ادامه یافتن کارزار اعمال فشار حداکثری بر ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، کلی کرافت ، نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ایالات متحده کارزار اعمال فشار حداکثری بر ایران را ادامه خواهد داد و ابزارهای بسیاری برای این کار وجود دارد.

مخالفت آلمان با سیاست فشار حداكثری علیه ایران  - اسپوتنیک ایران
مخالفت آلمان با سیاست فشار حداكثری علیه ایران

کرافت اظهار داشت: در مورد ایران ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و ما به استفاده از آنها در رابطه با ایران ادامه خواهیم داد.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با بیان اینكه نگران مردم ایران است، افزود: ما هیچ تغییری در رفتار آنها ندیدیم. آنها در اوضاع یمن و سوریه مداخله می‌كنند. آنها همه جا هستند، آنها در عراق هستند.

وی خاطرنشان کرد: جلسه شورای امنیت در تاریخ 19 دسامبر با موضوع اجرای قطعنامه 2231 برگزار خواهد شد. به گفته وی، این نشست به "مسئله منع گسترش سلاح های هسته ای و چالش های ناشی از ایران" اختصاص خواهد یافت. کرافت تصریح کرد: این فرصت مهمی برای شورای امنیت خواهد بود تا تعهد خود را نسبت به حصول اطمینان از رعایت قطعنامه 2231 به ویژه با توجه به اقدامات جاری ایران و نقض مستقیم مفاد این قطعنامه، نشان دهد.

 قطعنامه 2231 شورای امنیت پس از 12 سال گفتگو در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران با اعضای گروه 1+5 توسط تیم مذاکره‌کننده از مسؤولان وزارت خارجه ایران به ریاست محمد جواد ظریف، کشور ایران موفق به توافق هسته‌ای با گروه 1+5 گردید. پس از آن این توافق در شورای امنیت به رأی گذاشته شد که با تصویب در آن شورا تبدیل به قطعنامهٔ 2231 گردید که همراه با تصویب آن هر شش قطعنامه قبلی که علیه ایران صادر شده و منجر به تحریم‌هایی در رابطه با موضوع هسته‌ای علیه این کشور شده بود را ملغی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала