تنش بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن رو به افزایش است؟

© AP Photo / Vincent Yuتنش بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن رو به افزایش است؟
تنش بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن رو به افزایش است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر رئیس‌جمهور آمریکا یک بار دیگر رهبر کره شمالی را «مرد راکتی» خطاب کند با چالش بسیار خطرناکی مواجه می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «رویترز»، ترامپ روز 3 دسامبر در نشست سران ناتو در لندن به خبرنگاران گفت که «کیم» راکت هوا کردن را دوست دارد. به‌ همین دلیل است که او را مرد راکتی خطاب می‌کنم.

فرمانده ارتش کره شمالی هشدار داد که ممکن است کره شمالی و آمریکا هر لحظه به صورت تصادفی وارد درگیری کامل مسلحانه شوند. هرگونه حمله‌ای با واکنش سریع نیروهای کره شمالی مواجه خواهد شد.

وزیرامورخارجه کره شمالی به آمریکا هشدار داد در انتخاب «هدیه کریسمس» احتیاط بخرج بدهد - اسپوتنیک ایران
وزیرامورخارجه کره شمالی به آمریکا هشدار داد در انتخاب «هدیه کریسمس» احتیاط بخرج بدهد.

کره شمالی تا پایان سال جاری میلادی به آمریکا مهلت داده پای میز مذاکره برگشته و تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را لغو کند و در غیر این صورت باید آماده هرگونه اقدامی از سوی این کشور باشد.

پیونگ‌یانگ آماده است در صورت عدم حصول پیشرفت چشمگیر در دیپلماسی با آمریکا، در «مسیر جدیدی» قدم بردارد و تولید سامانه‌های تسلیحاتی جدید خود را تسریع بخشد، بنابراین آمریکا نباید فرصت حیاتی گفت‌وگو با کره شمالی را از دست بدهد.

رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی اولین بار در سال 2018 و در کشور سنگاپور مذاکراتی را برگزار کردند که نتیجه‌ای نداشت. پس از آن دور دوم مذاکرات میان رهبران این دو کشور در پایتخت ویتنام برگزار شد که آن نیز به شکست ختم شد. بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала