اعلام تعداد دانشجویان بازداشتی در ناآرامی های اخیر ایران

© Sputnik / Arina Topolevaاعلام تعداد دانشجویان بازداشتی در ناآرامی های اخیر ایران
اعلام تعداد دانشجویان بازداشتی در ناآرامی های اخیر ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران اعلام کرد فقط هفت الی هشت دانشجو هنوز در بازداشت هستند و ابراز امیدواری کرد تا یکی دو روز آینده مشکل آنان نیز حل شود.

به گزارش اسپوتنیک ، منصور غلامی ضمن اعلام این مطلب در خصوص آخرین وضعیت دانشجویان بازداشت‌شده در اعتراضات اخیر، ادامه داد: در جریان اتفاقات اخیر تعدادی از دانشجویان بازداشت شدند که خوشبختانه اکثریت آنان آزاد شدند و وزارت علوم ستادی برای پیگیری این موضوع تشکیل داده است که البته اعلام این موضوع نیازمند تبلیغات نبوده و همکاران ما در این ستاد همواره پیگیر حل مشکل هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در حال حاضر تنها هفت الی هشت نفر در بازداشت هستند و امیدواریم تا یکی دو روز آینده مشکل آنان نیز حل شود. با این وجود که فضایی ایجاد شد تا عده‌ای از دانشجویان در بازداشتگاه بمانند اما اینکه دچار تخلف و جرایم نشدند، برای ما ارزشمند است و امیدواریم رویکرد عاقلانه دوستان سبب شود هرگز چنین تخلفاتی در هیچ فضایی وجود نداشته باشد.

غلامی خاطرنشان کرد: به طور کلی 95 دانشجو در سراسر کشور بازداشت شده بودند که اکثر آنان در روزهای ابتدایی آزاد شدند و تنها 30 نفر به مدت طولانی‌تری در بازداشت به سر بردند.

وی در خصوص زمان اصلاح شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان افزود: این شیوه‌نامه در حال بازنگری است و عجله‌ای برای اصلاح آن وجود ندارد زیرا شیوه‌نامه قبلی در حال اجراست و شیوه نامه جدید به جهت اعمال نظر دانشجویان در حال بررسی است و پس از اینکه اصلاح شود، اجرا خواهد شد.

در اواسط ماه نوامبر، اعتراضاتی در بسیاری از شهرهای ایران  در رابطه با تصمیم مقامات مبنی بر افزایش قیمت بنزین و اعلام سهمیه برای آن برگزار شد. برخی از اعتراضات صلح آمیز و بعضی دیگر همراه با خسارت به اموال عمومی بودند. عبدالرضا فضلی وزیر کشور اعلام کرد بین 130 تا 200 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند. سازمان عفو ​​بین الملل پیشتر آمار 208 نفر کشته در ایران را در جریان اعتراضات  گزارش داده بود. این سازمان به اطلاعات به دست آمده از "منابع معتبر" تکیه می کند و خاطرنشان می کند که این رقم ممکن است بیشتر باشد. فیلم های ویدئویی عفو بین الملل نشان می دهد که مقامات امنیتی ایران اجازه تیراندازی به تظاهرکنندگان غیرمسلح را داشته اند.

 

 


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала