واکنش ظریف به نامه ارسالی تروئیکای اروپا به سازمان ملل متحد

© AP Photo / Ebrahim Norooziمحمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: جدیدترین نامه تروئیکای اروپایی به دبیرکل سازمان ملل درباره موشک‌های ایران دروغی باطل است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیرامور خارجه ایران در صفحه توییتر خود نسبت به نامه ادعایی تروئیکای اروپا به سازمان ملل متحد واکنش نشان داد و ادعاهای آن‌ها را دروغی باطل نامید.

وی نوشت:« جدیدترین نامه تروئیکای اروپایی به دبیرکل سازمان ملل درباره موشک‌های ایران دروغی باطل است تا بی‌کفایتی بدبختانه خودشان را در اجرای حداقلی‌ترین تعهداتشان ذیل برجام لاپوشانی کنند.

ستاد مرکزی اروپا برای تامین امنیت خلیج فارس در ابوظبی مستقر می شود - اسپوتنیک ایران
ستاد مرکزی اروپا برای تامین امنیت خلیج فارس در ابوظبی مستقر می شود

اگر این کشورهای اروپایی اندکی اعتبار جهانی می‌خواهند، می‌توانند با اعمال حق حاکمیتی خود به جای تسلیم شدن در برابر زورگویی های آمریکا شروع کنند».

در این پیام تصویری از بندهای قطعنامه 2231 در رابطه با برنامه موشکی کشورمان منتشر کرده است.

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه خود خطاب به دبیرکل سازمان ملل مدعی شدند که توسعه برخی از موشک های ایران خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت است و از او خواستند تا در گزارش بعدی خود درباره برنامه موشکی جمهوری اسلامی اعلام کند که توسعه این موشک ها با این قطعنامه شورای امنیت «ناهمخوان» است.

در حالی که قطعنامه 2231 تنها از ایران می خواهد از ساخت و توسعه موشک های دارای قابلیت حمل کلاهک هسته ای پرهیز کند. ایران نیز بارها تاکید کرده که به دنبال توسعه چنین موشک هایی نیست و برنامه موشکی اش را طبق قوانین بین المللی فقط برای تقویت توان دفاعی خود گسترش می دهد، چراکه این حق هر کشوری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала