حفظ برجام دشوارتر می‌شود

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریابکوف:اوضاع پیرامون حفظ برجام می تواند به حالت برگشت‌ناپذیری فراروید.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی ریابکوف معاون وزیرامورخارجه روسیه روز 5 دسامبر اعلام نمود که اوضاع پیرامون حفظ برجام می تواند به حالت برگشت‌ناپذیری فراروید.

وی در این خصوص گفت:«مسائل حل و فصل نمی‌شوند و انباشت آن‌ها می تواند حفظ برجام را دشوارتر سازد. در چنین حالتی ما می توانیم با وضعیتی روبرو بشویم که نه «فعالیت» ایران در رابطه با کاهش حجم تعهدات برجامی، بلکه « بی فعالیتی» شرکت‌کنندگان توافق هسته‌ای با ایران می تواند به حالت برگشت‌ناپذیر برای حفظ برجام گذار کند.

در چنین وضعیتی خطر درجا زدن افزایش می‌یابد. هیچ شکی در این رابطه نیست و در اینباره صحبت خواهیم کرد».

درخواست ایران از کره جنوبی  - اسپوتنیک ایران
امتناع ایران از تبدیل تأسیسات فردو به مرکز هسته ای بین المللی

پیشتر پمپئو اعلام كرده بود كه در 15 دسامبر 2019، آمریکا معافیت از تحریم برای تأسیسات هسته ای فردو را لغو می کند. چنین تصمیمی در پاسخ به تصمیم تهران مبنی بر غنی سازی اورانیوم در این تاسیسات گرفته شده است.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала