انتقاد رئیس جمهور ترکیه از اسلام هراسی

© AP Photo / Lefteris Pitarakisانتقاد رئیس جمهور ترکیه از اسلام هراسی
انتقاد رئیس جمهور ترکیه از اسلام هراسی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از افزایش اسلام‌هراسی در کشورهای اروپایی و غربی، گفت برخی سیاستمداران و رسانه‌های اروپایی به تعصبات ضد اسلامی دامن می‌زنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه چهارشنبه آن دسته از کشورهای غربی را که کلمه «اسلام» را در کنار «تروریسم» به کار می‌برند، محکوم کرد.

اردوغان طی سخنرانی در همایش حزب عدالت و توسعه در لندن (در حاشیه اجلاس ناتو) با بیان اینکه اسلام دین صلح و آرامش است، گفت نژادپرستی، تبعیض و خصومت با اسلام اخیرا در اروپا افزایش داشته و جنبش‌های راست‌گرای افراطی جوامع مسلمانان در این کشورها را هدف قرار می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی ضمن اشاره به نقش رسانه‌ها و برخی سیاستمداران اروپایی در تعمیق تعصبات ضد اسلامی، توضیح داد: «انتخابات اخیر پارلمان اروپا بار دیگر اثبات کرد که سیاست‌های هویتی به طور فزاینده‌ای در اروپا غالب شده است».

واکنش های سوزاندن قرآن توسط افراطگرایان نروژی +ویدئو - اسپوتنیک ایران
واکنش های سوزاندن قرآن توسط افراطگرایان نروژی +ویدئو

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از دخالت‌های کشورهای غربی در امور داخلی و عملیات‌های نظامی این کشور، اظهار داشت: «کسانی که گمان می‌کنند می‌توانند با تروریسم و ارعاب، ترکیه را تأدیب کنند، بعد از شکست خوردن در این امر خجالت شدند... ترکیه در سیاست خارجی خود مستقل عمل می‌کند و از کسی برای عملیات جهت امنیت خود اجازه نمی‌گیرد».

اردوغان همچنین تاکید کرد تا زمانی که شمال سوریه از حضور شبه‌نظامیان کُرد پاکسازی نشده، عملیات چشمه صلح ادامه خواهد داشت.

به نوشته آناتولی، وی با بیان اینکه ترکیه هم‌اکنون بیش از چهار میلیون آواره سوری را در کمپ‌هایی واقع در مرز پناه داده، از عدم تحقق وعده کشورهای اروپایی برای حمایت مالی از آنکارا در امور مهاجران انتقاد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала