پوتین به تفسیر پیشنهاد توقف موقت استقرار موشکی در اروپا پرداخت

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
 پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مکرون تنها رئیس‌جمهور اروپاست که به پیشنهاد روسیه در باره توقف موقت استقرار موشکها در اروپا پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به تفسیر پیشنهاد مربوط به توقف موقت استقرار موشک های برد کوتاه و متوسط در اروپا  پرداخت. رئیس جمهور روسیه اعلام نمود که امانوئل مکرون تنها رئیس‌جمهور اروپاست که به پیشنهاد روسیه در باره توقف موقت استقرار موشکها در اروپا پاسخ داد. این امر روسیه را مجبور می‌کند دست به اقداماتی برای دفاع از خود بزند.

اعلام تعداد موشک های قاره پیمای فعال شده یارس در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اعلام تعداد موشک های قاره پیمای فعال شده "یارس" در روسیه

ولادیمیر پوتین در نشستی در موضوع دفاع گفت:«همانطور که می‌دانید ما «موراتوریوم» یکجانبه بر استقرار موشک ها با برد کوتاه و متوسط را اعلام کردیم و به همکاران خود در اروپا و آمریکا پیشنهاد کردیم به این موراتوریوم بپیوندند. فعلا فقط از رئیس جمهور فرانسه  پاسخ دریافت کردیم. شرکای دیگر واکنشی نشان ندادند. بدین ترتیب، روسیه مجبور می‌شود دست به اقداماتی برای مقابله با خطرات از این نوع بزند».

امانوئا مکرون در جریان کنفرانس مطبوعاتی به همراه دبیرکل ناتو اعلام کرده بود که پاریس تصمیمی در خصوص پیشنهاد روسیه در باره توقف موقت استقرار موشک های برد کوتاه و متوسط در اروپا اتخاذ نکرده است. در ناتو اعلام کردند که پیشنهاد «موراتوریوم» قابل اعتماد نیست، زیرا واقعیات محلی را نادیده می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала