دشمن اصلی جدید ناتو معرفی شد

© AP Photo / Virginia Mayoدشمن اصلی جدید ناتو معرفی شد
دشمن اصلی جدید ناتو معرفی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آلمانی دی ولت نگرانی های خود درباره آینده ناتو را در میان نهاده و اعلام کرده نه روسیه بلکه اتحادیه آتلانتیک شمالی مخالف اصلی برای ناتو است.

به گزارش اسپوتنیک، نویسنده مقاله دی ولت خاطرنشان می سازد در این اتحادیه نظامی ـ سیاسی درباره نقش چین وحدت نظر وجود ندارد. در حالی که آمریکا چین را دشمن می داند، آلمان و فرانسه با این عقیده موافق نیستند و فقط به امکانات پکن به عنوان یک قدرت تجاری توجه نشان می دهند.

بیش از نیمی از آمریکایی ها روسیه و چین را مخالفان اصلی ایالات متحده می دانند - اسپوتنیک ایران
بیش از نیمی از آمریکایی ها روسیه و چین را مخالفان اصلی ایالات متحده می دانند

به عقیده دی ولت ، آلمان و فرانسه به خطر ناشی از پکن بهای کافی نمی دهند که می خواهد با سرمایه گذاری در اقتصاد اروپا، به "خرید" نفوذ سیاسی در این قاره بپردازد. چین در حال فعالیت موفق برای گسترش نفوذ خود در اقیانوس های جهانی است. دیرتر این کشور می تواند کنترل راه های دریایی بین المللی را به دست آورد.

در مقاله منتشره در نشریه آلمانی، به قدرت نظامی چین اشاره می شود که آنقدر خوب مسلح است که نقش ایالات متحده به عنوان قدرت تأمین کننده امنیت کشورهایی همچون استرالیا، کره جنوبی و ژاپن را هر چه بیشتر مورد شک و تردید قرار می دهد.

نویسنده منقاله به این نتیجه می رسد که تمام این نکات می تواند عواقب غم انگیزی  برای امنیت و رفاه اروپا به همراه داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала