توقیف کشتی ایرانی با بار موشک

© AFP 2023 / Abdo Hyder توقیف کشتی ایرانی با بار موشک
توقیف کشتی ایرانی با بار موشک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات یمنی توقیف یک کشتی ایرانی با محموله موشک در عرشه در آبهای این کشور را تأیید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات یمنی اطلاعاتی درباره توقیف یک کشتی ایرانی با قطعات موشک در سواحل این کشور که برای تامین جنبش انصارالله ارسال شده بود را تأیید کردند. این بیانیه روز پنجشنبه توسط خبرگزاری شینهوا با استناد به نماینده این کشور بیان شده است.

ادعای توقیف کشتی ایرانی حامل قطعات موشک در راه یمن - اسپوتنیک ایران
ادعای توقیف کشتی حامل قطعات موشکی ایرانی در راه یمن

یک منبع آگاه اعلام داشت، نیروی دریایی ایالات متحده و ائتلاف به رهبری عربستان سعودی یک کشتی ایرانی را در آب های یمن توقیف می کنند که سعی در تامین سلاح برای حوثیان داشته اند. عناصر موشک های ساخته شده از ایران و تجهیزات مختلف جنگی کشف شد. به گفته این منبع، کشتی در حال حرکت تحت پرچم ایران بود و خدمه آن از ملوانان ایرانی تشکیل شده بود.

روز پنجشنبه رویترز با استناد به نمایندگان دولت آمریکا گزارش داد كه خدمه ناوشكن آمریكایی كشتی ایرانی با اجزای موشكی را در خلیج عمان با تجهیزات موشكی توقیف كردند. به گفته منابع رویترز، ناوشکن فارست شرمن این کشتی را هفته گذشته بازداشت کرد. خدمه به گارد ساحلی یمن منتقل شدند و این محموله در اختیار ایالات متحده است.

از آگوست سال 2014، درگیری بین نیروهای دولتی و شورشیان حوثی در یمن ادامه دارد. این درگیری ها با حمله در مارس 2015 به ائتلاف به رهبری عربستان سعودی وارد مرحله جدیدی شد. به این ائتلاف کشورهای بحرین، قطر، کویت، امارات، مصر، اردن، مراکش، پاکستان و سودان پیوستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала