بررسی وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر در نشست کشورهای عربی

© AP Photo / Mehdi Ghasemi, Fileبررسی وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر در نشست کشورهای عربی
بررسی وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر در نشست کشورهای عربی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ارشد کشورهای عرب منطقه در نشستی در قاهره قابلیت‌های اتمی اسرائیل وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر و موارد دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، قاهره، پایتخت مصر از چهارشنبه میزبان نشستی دو روزه با حضور مقامات ارشد کشورهای عضو اتحادیه عرب برای بررسی سلاح‌های هسته‌ای و کشتارجمعی ، وضعیت نیروگاه هسته‌‌ای ایران در بوشهر و قابلیت‌های اتمی اسرائیل است.

قرار است در این نشست موضوعاتی مرتبط با سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی نیز مورد بحث قرار می گیرد. «احمد الکعبی» نماینده دائم امارات در آژانس بین المللی انرژی اتمی، نماینده این کشور در این نشست است.

در این جلسه همچنین ارزیابی‌های شصت و سومین نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، پایتخت اتریش و نیز آخرین وضعیت «نیروگاه هسته‌ای ایران در بوشهر» بررسی می‌شود.

امارات متحده عربی اولین کشور عربی حوضه خلیج فارس که به فعالیت اتمی  رو اورده است. امارات متحده چندی قبل از آغاز فعالیت نخستین راکتور خود در «نیروگاه هسته‌ای براکه» نزدیک ابوظبی و با ظرفیت تولید 1400 مگاوات برق خبر داد.

غیر از امارات، کشورهای مصر، سودان، اردن و عربستان نیز از تلاش‌ در این زمینه خبر داده‌اند. عربستان به تازگی اعلام کرده که عملیات اکتشاف اورانیوم و توریوم را آغاز کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала