بارش باران منجر به افزایش قیمت گوجه فرنگی در ایران

© Sputnik / Konstantin Chalabov /  مراجعه به بانک تصاویر بارش باران منجر به افزایش قیمت گوجه فرنگی در ایران
بارش باران منجر به افزایش قیمت گوجه فرنگی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز بارش باران را عامل افزایش قیمت گوجه فرنگی اعلام کرد.

به گرارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمدرضا فلاح، رئیس اتحادیه میوه فروشان استان البرز با اشاره به بالا رفتن قیمت گوجه فرنگی در بازار، گفت: علت افزایش قیمت صیفی‌جات علی‌الخصوص گوجه فرنگی در هفته گذشته بارش باران به صورت وسیع و گسترده در جنوب کشور است که هنوز در استان بوشهر ادامه دارد  و  باعث شده کشاورزان نتوانند محصول را برداشت کنند.

Томатный суп на столе - اسپوتنیک ایران
قیمت نجومی گوجه‌فرنگی در شهرهای مختلف ایران +عکس

 وی در ادامه افزود: البته ما باید  از بارش این رحمت الهی خوشحال باشیم هر چند باعث  به تعویق افتادن برداشت‌ها شده است.

 رئیس اتحادیه میوه فروشان در خصوص قیمت گوجه گفت: در حال حاضر در میادین اصلی، قیمت گوجه فرنگی حدود 10 هزار تومان است  و در واحدهای صنفی با قیمت 12 تا 13 هزار تومان عرضه می شود.

 فلاح در ادامه در خصوص محصولات فصل مانند شلغم و چغندر گفت: این محصولات که با توجه به فصل مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد  نسبت به  سال گذشته در مواردی مانند هزینه جابجایی و دستمزدهای کارگران افزایش قیمت جزئی داشته‌اند که  در حال حاضر  حتی با این افزایش گران نیستند.

 وی گفت:  شلغم، هویج، چغندر همگی حدود چهار هزار تومان است، قیمت میوه و سبزی ارتباط مستقیمی با تقاضای آن دارد یعنی هر چه تقاضا بالاتر باشد قیمت آن هم  بالاتر است.

رئیس اتحادیه میوه فروشان در خصوص قیمت پرتقال هم گفت:  از گذشته پرتقال جنوب به دلیل کیفیت، طعم بهتر و عرضه کم آن  از پرتقال شمال دارای قیمت بالاتری بوده در حال حاضر هم پرتقال شمال در واحدهای صنفی با قیمت حدود سه تا پنج هزار تومان و پرتقال جنوب  هفت هزار و  500 تا هشت  هزار تومان عرضه می‌شود،  قیمت سیب خوب هم  حدود هفت  هزار تومان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала