انتشار متن پیام محرمانه رهبر ایران به نمایندگان مجلس

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر انتشار متن پیام محرمانه رهبرایران به نمایندگان مجلس
انتشار متن پیام محرمانه رهبرایران  به نمایندگان مجلس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله در دویست‌وسیزدهمین شماره‌ خود با عنوان «هفت صبحِ آشوب» پیام محرمانه آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره طرح مدیریت مصرف سوخت و مساله افزایش قیمت بنزین را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، نشریه خط حزب الله در شماره این هفته خود درخصوص پیام محرمانه رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس نوشت: عصر روز شنبه، با گسترش آشوب‌ها در شهرهای مختلف، جلسه‌ فوق‌العاده‌ شورای عالی امنیت ملی مبتنی بر وظائفی که در اصل ۱۷۶ قانون اساسی برای آن در نظر گرفته شده است، جهت تصمیم‌گیری درباره‌ این موضوع برگزار شد.

در جلسه‌ شورا، همه‌ اعضا متفق‌القول بر این نظر بودند حالا که این طرح کلید خورده، باید اجرا شود وگرنه عقب‌نشینی از این موضع، شدیدتر شدن آشوب‌ها و ناامنی‌ها را به دنبال خواهد داشت. اما اقناع نمایندگان مجلس در این شرایط، فراتر از توان رئیس مجلس بود، برای همین، نظر اعضای شورای عالی امنیت ملی این بود که باید برای حل این موضوع، باید از رهبر انقلاب کمک گرفته شود.

صبح روز یکشنبه، جلسه‌ غیرعلنی مجلس برای تصمیم‌گیری درباره‌ طرح سهمیه‌بندی بنزین برگزار شد. آقای لاریجانی رییس مجلس، در حالی به سمتِ بهارستان رفت که پیغامی کوتاه از رهبر انقلاب برای نمایندگان داشتدر این پیام چنین آمده بود: «پیرو اظهارنظر برخی از نمایندگان محترم در باب مصوبه‌ اخیر سران قوا، لازم است به حضرات محترم نمایندگان گفته شود مقتضی است که هرگونه اقدامی درخصوص این مصوبه در مجلس در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی باشد و از آن تخطی نشود و شرایط حساس کشور مورد توجه قرار گیرد. توفیقات آنان را از خداوند متعال خواستارم.»

وقتی پیام محرمانه رهبر جمهوری اسلامی ایران در مجلس خوانده شد، مجلس آرام شد.

اواسط ماه نوامبر، اعتراضاتی در بسیاری از شهرهای ایران  در رابطه با تصمیم مقامات مبنی بر افزایش قیمت بنزین و اعلام سهمیه برای آن برگزار شد. برخی از اعتراضات صلح آمیز و بعضی دیگر همراه با خسارت به اموال عمومی بودند. عبدالرضا فضلی وزیر کشور اعلام کرد بین 130 تا 200 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند. سازمان عفو ​​بین الملل پیشتر آمار 208 نفر کشته در ایران را در جریان اعتراضات  گزارش داده بود. این سازمان به اطلاعات به دست آمده از "منابع معتبر" تکیه می کند و خاطرنشان می کند که این رقم ممکن است بیشتر باشد. فیلم های ویدئویی عفو بین الملل نشان می دهد که مقامات امنیتی ایران اجازه تیراندازی به تظاهرکنندگان غیرمسلح را داشته اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала