اعلام بازداشت تعدادی از مردم در هنگام خروج از ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سردار علی فدوی
سردار علی فدوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که در اتفاقات اخیر تعدادی در هنگام فرار از کشور بازداشت شده‌اند گفت که ما بسیاری را دستگیر کرده‌ایم و از صدا و سیما نشان خواهیم داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه گفت :‌ما خیلی‌ها را گرفته‌ایم و خیلی ها را از صدا و سیما نشان می‌دهیم این ها اشراری نبودند که در این موضوع شر شده باشند. بلکه سابقه شر بودن آنها برای سالهای طولانی است که پرونده‌ها و محکومیت‌های متعدد داشتند. جالب است چون جنایت ، خباثت و دزدی کردند در حال فرار از کشور بودند. ما خیلی‌ها را زمانی که  از کشور فرار می‌کردند، گرفتیم.

وی افزود:‌طبق مکالمه‌ی یکی از این افراد که دستگیر شده است او در صحبت با رفقای شرورش از این عبارت استفاده کرد که من اگر فرار نکنم حتما حکمم با توجه به کارهایم اعدام است و اگر من را بگیرند حتما اعدامم می‌کنند به همین دلیل من قبل از این که اعدامم بکنند همه شما را لو می‌دهم. برای همین من را زود از کشور رد کنید تا بروم.

در اواسط ماه نوامبر، اعتراضاتی در بسیاری از شهرهای ایران به دلیل تصمیم مقامات مبنی بر افزایش قیمت بنزین و اعلام سهمیه برای آن برگزار شد. برخی از اعتراضات صلح آمیز و بعضی دیگر همراه با خسارت به اموال عمومی بودند. عبدالرضا فضلی وزیر کشور اعلام کرد بین 130 تا 200 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند. سازمان عفو ​​بین الملل پیشتر آمار 208 نفر کشته در ایران را در جریان اعتراضات  گزارش داده بود. این سازمان به اطلاعات به دست آمده از "منابع معتبر" تکیه می کند و خاطرنشان می کند که این رقم ممکن است بیشتر باشد. فیلم های ویدئوی عفو بین الملل نشان می دهد که مقامات امنیتی ایران اجازه تیراندازی به تظاهرکنندگان غیرمسلح را داشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала