تأکید سردار فدوی بر بی اسلحه بودن افراد سپاه و بسیج در اتفاقات اخیر

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سپاه پاسداران
سپاه پاسداران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد نیروهای سپاه و بسیجی در جریان مقابله با اعتراضات اخیر مسلح نبودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در اتفاقات اخیر حتی یک نفر از سپاه و بسیج اسلحه نداشت، ما بی‌اسلحه به سطح شهر‌ها رفتیم در حالی که در مقابل ما اسلحه بسیار بود.

سردار فدوی تصریح کرد: البته در مقر‌های ما اسلحه بود و اگر به پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی بسیج حمله کردند از خودشان دفاع کردند، اما در خیابان به صورت جامع همه را کنترل می‌کردیم. حتی ما در مرکز فرماندهی به صورت تصویری با همه کشور تماس زنده داشتیم و تمام تصاویر را داشتیم، یعنی سردار سلامی و بنده ۲۴ ساعته در مرکز فرماندهی نشسته بودیم و با همه کشور تماس زنده داشتیم و در خیلی جا‌ها تصاویر برقرار بود.

در اواسط ماه نوامبر، اعتراضاتی در بسیاری از شهرهای ایران  در رابطه با تصمیم مقامات مبنی بر افزایش قیمت بنزین و اعلام سهمیه برای آن برگزار شد. برخی از اعتراضات صلح آمیز و بعضی دیگر همراه با خسارت به اموال عمومی بودند. عبدالرضا فضلی وزیر کشور اعلام کرد بین 130 تا 200 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند. سازمان عفو ​​بین الملل پیشتر آمار 208 نفر کشته در ایران را در جریان اعتراضات  گزارش داده بود. این سازمان به اطلاعات به دست آمده از "منابع معتبر" تکیه می کند و خاطرنشان می کند که این رقم ممکن است بیشتر باشد. فیلم های ویدئویی عفو بین الملل نشان می دهد که مقامات امنیتی ایران اجازه تیراندازی به تظاهرکنندگان غیرمسلح را داشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала