اعتراف آمریکا به برتری سیستم های تحویل سلاح هسته ای روسی

اشتراک
سناتور آمریکایی بر برتری سیستم های تسلیحات هسته ای در حال توسعه روسیه تاکید کرد و اعلام نمود که آمریکا هیچ سیستم مشابهی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سخنان سناتور آمریکایی، ایالات متحده آمریکا سیستم مدرن در زمینه سیستم های تحویل تسلیحات هسته ای همانند روسیه ندارد. چنین بیانیه ای در طی جلسه دادرسی در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در خصوص سیاست واشنگتن در مورد روسیه توسط دستیار وزیر امور خارجه ایالات متحده در امنیت بین المللی و منع گسترش سلاح های هسته ای کریستوفر فورد بیان شد. 

ترس بریتانیایی ها از موشک های پرقدرت سرمت روسیه - اسپوتنیک ایران
ترس بریتانیایی ها از موشک های پرقدرت سرمت روسیه

این دیپلمات گفت: "روسیه در حال حاضر تسهیلات جدید استثنایی در سیستم های تسلیحات هسته ای در حال توسعه دارد ، ایالات متحده هیچ سيستم مشابهی ندارد."

به عنوان نمونه ، وی به سامانه موشکی سرمت ، موشک کروز بوروستنیک با نیروگاه هسته ای و همچنین سلاح های هایپرسونیک ، و کشتي هاي زیر آب مجهز به نیروگاه هسته ای روسيه اشاره کرد.

موشک هایپرسونیک "کینژال" با سرعتی ده برابر سرعت صوت از تمام سیستم‌های دفاع هوایی ضد بالستیک موجود عبور کرده و کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای را به اهداف واقع در مسافت تا دو هزار کیلومتر می‌رساند. این موشک می تواند ناوهای هواپیما بر، ناوشکن‌ها و رزمناو‌های دشمن را مورد هدف قرار دهد. کینژال قابلیت این را دارد که به کلاهک معمولی و یا کلاهک هسته‌ای مسلح شود

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала