چه تعداد دانشجو در ایران بازداشت شده‌اند؟

© Photo / IRNAچه تعداد دانشجو در ایران بازداشت شده‌اند؟
چه تعداد دانشجو در ایران بازداشت شده‌اند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت علوم و نهاد رهبری پیگیر وضعیت بازداشتی‌ها هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»،معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  اعلام کرد وزارت علوم و نهاد نمایندگی مقام رهبری پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه آزاد در پی مسائل اخیر هستند اما از تعداد آن‌ها اطلاعی ندارم .

وی در ادامه گفت:«تشکل‌های دانشجویی به صورت موسمی و همزمان با مناسبت‌ها فعالیت می‌کنند و این فعالیت‌ها در آستانه روز دانشجو و یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر خواهد شد.

معمولاً این‌طور بوده که فعالیت‌ها و حرکت‌ها در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی موسمی هستند، بدین معنی که بر فرض اگر در کشور بحث سیاسی، انتخابات و غیره مطرح باشد، فضای دانشگاه جدی شده و رونق و نشاط پیدا می‌کند اما اگر در صحنه جامعه مسأله خاصی مطرح نباشد، در دانشگاه هم فعالیتی دیده نمی‌شود و از چهل سال قبل تا به امروز به همین صورت بوده است.

گرانی بنزین در ایران به نفع چه کسی است؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
گرانی بنزین در ایران به نفع چه کسی است؟ +عکس

در حال حاضر در آستانه روز دانشجو (شانزده آذر) و یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم و به دنبال این مناسبت‌ها، حرکت تصاعدی در فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی دیده خواهد شد. دانشگاه در جمهوری اسلامی، نقش‌آفرینی خوبی در این فضاها دارد. چندین گروه در دانشگاه فعالیت دارند. گروه اول کانون‌ها هستند که وجهه سیاسی ندارند و اعضای آن‌ها بیشتر به دنبال انجام کارهای هنری، ادبی، خیریه، مذهبی و قرآنی هستند.

تشکل‌های سیاسی دانشجویی در قابل انجمن‌ها و عناوینی همچون «بسیج» فعالیت می‌کنند که این‌ها بیشتر سبقه سیاسی دارند. از طرفی انجمن‌های علمی در حوزه‌های تخصصی آموزشی خود فعالیت می‌کنند. همه این‌ها در دانشگاه حضور دارند و نقش‌آفرینی می‌کنند. از سوی دیگر تنوع تشکل‌های سیاسی کم نشده است

با توجه به حوادث اخیر مرتبط با اعتراضات نسبت به سهمیه‌بندی بنزین، افرادی از دانشجویان بازداشت شده‌اند که وزارت‌خانه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پیگیر کار آن‌ها هستند تا خدای نکرده کسی که بی‌گناه است در بازداشتگاه معطل نشود،  اما از اینکه چند دانشجو بازداشت شده‌اند اطلاعی ندارم».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала