ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن راهی خلیج فارس شد

© Photo / Public domain/United States Navy ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن راهی خلیج فارس شد
ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن راهی خلیج فارس شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناوهای ضربت آمریکا به رهبری ناو هسته ای آبراهام لینکلن، روز دوشنبه پس از اتمام اقامت در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بحرین، برای گشت زنی به سوی خلیج فارس حرکت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، از داده های سیستم نظارت بین المللی حمل و نقل دریایی مشخص شد که ناوهای ضربت آمریکا به رهبری ناو هسته ای آبراهام لینکلن، روز دوشنبه پس از اتمام اقامت در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بحرین، برای گشت زنی به سوی خلیج فارس حرکت کردند.

این گروه ضربت علاوه بر ناو هواپیمابر شامل ناو لایت گلف و ناوشکن های بین‌بریج، میسون و نیتس می باشند. بر روی ناوهای هواپیمابر حدود 70 هواپیما و بالگرد، از جمله 48 فروند جنگنده چند منظوره اف-18 نیز حضور دارند.

حرکت ناو هواپیمابر آمریکایی به سمت سواحل ایران - اسپوتنیک ایران
حرکت ناو هواپیمابر آمریکایی به سمت سواحل ایران

همانطور که گزارش شده است به خاطر وخیم تر شدن روابط بین واشنگتن و ایران، در 19 نوامبر ، گروه ضربت آبراهام لینکلن با عبور از تنگه هرمز، برای اولین بار وارد آبهای خلیج فارس شدند. پیش از این به مدت شش ماه از ماه مه، ناو آمریکایی بین خلیج عمان و دریای عرب در حال گشت زنی بود.

روابط ایران و ایالات متحده در ژوئن هنگامی که ایران یک پهپاد آمریکایی را مورد اصابت قرار داد، تشدید شد. در این حادثه تهران تصریح کرد که این پهپاد را هنگامی که برفراز آب های سرزمینی ایران گشت زنی می کرده، مورد اصابت قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала