روحانی: افزایش قیمت بنزین برای عدم تمایل به واردات آن است

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران توضیح داد که یکی از دلایل افزایش قیمت بنزین به خاطر عدم تمایل به واردات مجدد آن بعد از دو سال است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت رسمی ریاست جمهوری ایران، حسن روحانی بیان داشت: علت طرحی هم که برای حامل‌های انرژی در بخش بنزین اجرا شد، هدف ما این بود که در شرایط تحریم، اول سال 1400 نیازمند به واردات بنزین نشویم.

یعنی شرایط امسال‌، بیش از 10 درصد (حدود 11 درصد) مصرف بنزین در یکسال افزایش پیدا کرده و با همین روند اگر سال دیگر هم افزایش پیدا می‌کرد، در سال 1400 ناچار بودیم بنزین را وارد کنیم.

برای اینکه بتوانیم روی پای خود بایستیم و خودکفا باشیم و مصرف را کم کنیم، در عین حال درآمدی هم به دست می‌آید تا در اختیار اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرار گیرد.هر چه به دست می‌آید.

پیش‌بینی ما این است که از این تغییر قیمت بنزین حدود 30 تا 31 هزار میلیارد تومان در سال به دست می‌آید همه این پول هم به مردم برگشت داده می‌شود، همین 18 میلیون اقشاری که فکر می‌کنیم متوسط به پایین هستند و وزارت رفاه مسئول آن است. همه تلاش‌ها این است که ما در برابر این فشار بایستیم و ایستادگی کنیم.

اما در عین حال، خط توسعه کشور را فراموش نکردیم، یادمان نرفته که کشور نیاز به توسعه دارد. دلیلش همین راه‌آهنی بود که چند روز پیش افتتاح کردیم. دلیلش همین 5 استانی بود که در عرض یکی دو سال اخیر به راه‌آهن سراسری متصل کردیم ، دلیلش همین طرح‌های بزرگی است که در هر استان افتتاح می‌کنیم.

چند روز پیش در تبریز 20 هزار میلیارد تومان طرح افتتاح کردیم حالا به اضافه اینکه رقم بالاتری از فعالیت های اقتصادی شروع شده پس ما در مسیر توسعه هستیم البته حرکت توسعه ما کند شده این درست و قبول است.

ما می خواستیم با سرعت بیشتری حرکت کنیم و سریع تر به مقصد برسیم در همین حالتی که هست ما دنبال توسعه چابهار و راه آهن چابهار به زاهدان هستیم و داریم این کار را می کنیم که انشالله تا آخر این دولت بتوانیم یا به افتتاح یا نزدیک افتتاح برسانیم.

در همین شرایطی که هستیم این دولت گاز را به زاهدان رساند یعنی سیستان و بلوچستان گاز نداشت ما گازرسانی کردیم و به شهرهای مختلف و بقیه شهرها هم ادامه پیدا می کند.

در همین شرایط بود که همه فعالیت مان را گذاشتیم که خط ترانزیت ریلی ما از جمهوری آذربایجان و روسیه به رشت و قزوین و بندرعباس و در آینده به چابهار ادامه پیدا کند. یعنی خطوط توسعه را فراموش نکردیم اما در عین حال باید به فکر اقشار جامعه خودمان نیز باشیم که در سختی و مشکلات زندگی می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала