انتقامگیری چین از آمریکا

© AFP 2023 / Mark Schiefelbein/Poolانتقامگیری چین از آمریکا
انتقامگیری چین از آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پکن ممکن است ورود دیپلمات های آمریکا به منطقه خودمختار شین جیانگ این کشور را منع کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «گلوبال تایمز» چین، پکن ممکن است ورود دیپلمات های آمریکا به منطقه خودمختار شین جیانگ این کشور را منع کند.

چین همچنین در تلافی تصویب لایحه دموکراسی هنگ کنگ توسط کنگره آمریکا، محدودیت های ویزا را علیه مقامات آمریکا و قانونگذاران این کشور در مورد مساله «شین جیانگ» در نظر می گیرد.

مسلمانان اویغور چین - اسپوتنیک ایران
افشای اسناد محرمانه حزب کمونیست چین در باره اردوگاه‌های مسلمانان

آمریکا و برخی کشورهای غربی دولت چین را به استفاده از خشونت و سختگیری علیه مسلمانان اویغور در «شین جیانگ» متهم می‌کنند اما دولت چین این اتهامات را رد کرده و می‌گوید تنها کسانی را مجازات می‌کند که علیه امنیت کشور اقدام کرده باشند.

کشورهای غربی، همچنین دولت چین را به راه اندازی اردوگاه‌های کار اجباری برای مسلمانان متهم کرده اند اما چین می‌گوید «مراکز بازآموزی و فنی حرفه ای» بخشی از تلاش‌های دولت برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در «شین جیانگ» است و هرگونه کار اجباری در این اردوگاه‌ها را تکذیب می‌کند.

چین همچنین بارها از آمریکا و سایر کشورهای خارجی خواسته است به مداخلات خود در امور داخلی چین پایان دهند. چین روز 2 دسامبر اعلام کرد در تلافی تصویب قانون اخیر حقوق بشر هنگ کنگ توسط آمریکا، برخی از سازمان های غیردولتی ایالات متحده که «مسئول آشوب کنونی هنگ کنگ» هستند تحت تحریم قرار می‌گیرند.پذیرش درخواست کشتی ها و هواپیماهای نظامی ایالات متحده را برای بازدید از هنگ کنگ به عنوان بخشی از این اقدامات متوقف کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала