آمریکا دو شهروند روس را به دور زدن تحریم ها متهم کرد

© REUTERS / Maxim Shemetovآمریکا دو شهروند روس را به دور زدن تحریم ها متهم کرد
آمریکا دو شهروند روس را به دور زدن تحریم ها متهم کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دادگستری آمریکا، دو شهروند روس را به توطئه برای دور زدن تحریم های تجاری بین المللی اعمال شده علیه روسیه متهم نمود.

به گزارش اسپوتنیک، در دادگاهی در منطقه جنوبی جورجیا (ایالات متحده آمریکا) ، دو شهروند روس به "توطئه برای دور زدن تحریم های تجاری بین المللی" اعمال شده بر روسیه متهم شدند. این حکم در تاریخ 3 دسامبر در وزارت دادگستری ایالات متحده صادر شد. 

ترامپ معتقد است كه آمریكا با روسیه همراه می شود - اسپوتنیک ایران
ترامپ: آمریكا با روسیه همراه می شود

این حکم علیه دو شهروند روسیه علیه اقدامات محدود کننده برای تهیه تجهیزات نفت و گاز صادر شده است. براساس اعلام این آژانس ، الگ نیکیتین و آنتون چهرموخین سعی کردند یک توربین گازی Vectra 40G را با قیمت 17.3 میلیون دلار از طریق واسطه از یک شرکت آمریکایی خریداری کنند. ادعا شده است این تجهیزات برای استفاده در سکوی حفاری در قطب شمال در نظر خریداری شده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که نیکیتین به عنوان کارمند شرکت مهندسی  (KSE)اقدام به این خرید نموده است. چرموخین نیز کارمند این شرکت است.

وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت: "به دلایل امنیت ملی ، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا عرضه یا انتقال بدون مجوز Vectra به یک شرکت روسی را ممنوع کرده است و این اقدام غیرقانونی بوده است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала