قصه سیلندر گاز مایع در سیستان و بلوچستان به پایان خواهد رسید؟

© Fotolia / Pakhnyushchyyگاز طبیعی
گاز طبیعی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مردم هنوز از صف های پر ازدحام بنزین خلاص نشده بودند که گرفتارصف های سیلندر گاز شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، مردم هنوز از صف های پر ازدحام بنزین خلاص نشده بودند که گرفتارصف های سیلندر گاز شدند. قصه غم‌انگیز صف های طولانی دریافت سیلندر گاز مایع در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در این خصوص گفت:«تفاوت قیمت بین گاز و بنزین باعث استفاده بیشتر گاز در خودروها شد. گاز به جای سوخت خودروها استفاده زیادی در شهرستان دارد که این خود باعث ایجاد صف‌های طولانی شده است».

گاز طبیعی راهی مستقیم برای آینده ای پاک پایدار - اسپوتنیک ایران
گاز طبیعی، راهی مستقیم برای آینده ای پاک و پایدار

مدیرعامل یکی از شرکت‌های گاز سیستان و بلوچستان در این رابطه گفت:« در حال حاضر روزانه حدود 200 تن گاز در مرکز استان توزیع می شود. این امر در حالیست که سال گذشته این رقم بین 120 تا130  تن بود.تعدادی خودرو در قبل از زمان سهمیه بندی جدید بنزین، سیستم گازسوز(LPG) را بر روی خودروی خود نصب کرده بودند.

در آن زمان برخی از رانندگان اقدام به فروش بنزین خود و خرید کپسول برای مخزن (LPG) خود می کردند اما پس از سهمیه بندی جدید بنزین، تعداد قابل توجهی از خودروها برای(LPG) اقدام کرده اند که فشار قابل توجهی به شرکت های توزیع گاز آورده است».

هم اکنون کمبود ماشین توزیع کننده در زاهدان وجود ندارد بلکه با بدمصرف کردن گاز مواجه هستیم، براساس دستورالعمل ابلاغی شرکت پرسی ایران گاز ایران، سهمیه هر خانوار در هر ماه دو تا 4 کپسول بسته به شرایط متفاوت است و باید از این گاز برای خوراک پزی استفاده شود اما هم اکنون برای آبگرمکن،(LPG) خودروها و غیره نیز از این گاز استفاده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала