دومای روسیه افزایش تنش را میان آمریکا و چین پیش بینی کرد

© AFP 2023 / Mark Schiefelbein/Poolدومای روسیه افزایش تنش را میان آمریکا و چین پیش بینی کرد
دومای روسیه افزایش تنش را میان آمریکا و چین پیش بینی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنتون موروزف، عضو کمیته امور بین الملل دومای روسیه گفت: درگیری بین ایالات متحده و چین ممکن است بیشتر شود و احتمال اینکه جنگ برای هنگ کنگ به جنگ تجاری دو کشور نیز افزوده شود، وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتون ماروزف، عضو کمیته امور بین الملل دومای روسیه درباره اقدامات محدود کننده ای که چین پس از تصویب قانونی در مورد هنگ کنگ به ایالات متحده اعمال کرد گفت: شماری از سازمان های غیر دولتی آمریکایی، از جمله دیده بان حقوق بشر، تحریم شدند. این تحریم ها در تاریخ 2 دسامبر توسط سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه چین اعلام شد.

ماروزف گفت: "چین نسبت به دخالت در امور داخلی کشور خود بسیار حساس است، منجمله مسایلی که مربوط به هنگ‌کنگ می‌شود. لذا وضعیت شدیدتر خواهد شد". به گفته وی، آمریکا نمی‌خواهد نفوذش را در این منطقه از دست دهد زیرا از نگاه تاریخی، این منطقه زمان زیادی رسماً مستعمره بریتانیا بوده است. وی در آخر گفت: "این استحکام نفوذ ایدئولوژی آنگلوساکسون در منطقه آسیا و اقیانوسیه است."

ترامپ:براساس اطلاعات، چین در حال اعزام نیرو به مرز هنگ كنگ است - اسپوتنیک ایران
ترامپ:براساس اطلاعات، چین در حال اعزام نیرو به مرز هنگ كنگ است

اعتراضات هنگ کنگ از ماه ژوئن آغاز شد و مجموعه تظاهراتی علیه لایحه استرداد مظنونان و متهمان به چین در هنگ کنگ و سایر شهرهای سراسر جهان است. این لایحه اولین بار توسط جان لی، وزیر امنیت، در فوریه 2019 مطرح شد. لایحه‌ای که اگر تصویب می‌شد، به مقامات محلی اجازه می‌داد تا افراد تحت تعقیب را به مناطقی که هنگ کنگ با آنها توافق‌نامهٔ استرداد ندارد، از جمله سرزمین اصلی چین و تایوان، استرداد کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала