جودوکار ایرانی با تیم پناهندگان به اسرائیل می‌رود +عکس

© Photo / Consulate General of Norway in Murmanskتعلیق فعالیت های جودو ایران
تعلیق فعالیت های جودو ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد رشنونژاد با تیم پناهندگان در المپیک توکیو در صحنه رقابت حضور پیدا می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد رشنونژاد عضو سابق تیم ملی جودوی ایران که در هلند پناهنده شده است قصد دارد با تیم پناهندگان در المپیک توکیو رقابت کند. او در صفحه اینستاگرام خود پستی منتشر کرد و نوشت: «تصمیم گرفتم برای گرندپری به اسرائیل بروم تا اولین ورزشکار ایرانی باشم که در این کشور مسابقه می‌دهد. می‌خواهم نماینده خوبی برای تمام ورزشکارهای ایرانی و مردم ایران باشم تا به دنیا ثابت کنیم که ورزش از سیاست جداست.»

او پیش‌تر نیز گفته بود در مسابقات نوجوانان جهان به میزبانی آمریکا نماینده ایران بودم و طبق قرعه می‌بایست با حریف اسرائیلی مسابقه می‌دادم اما بی آنکه مصدوم باشم به دستور سرپرست تیم ایران برای ارائه گواهی پزشکی، با آمبولانس روانه بیمارستان شدم.

View this post on Instagram

A post shared by mohammad rashno (@rashno_mohammad) on

انتشار این خبر در فضای مجازی با واکنش کاربران بسیاری همراه شده است. کاربران بسیاری اقدام او را محکوم و بسیاری دیگر تحسین کردند. کاربران بسیاری که با طرز فکر این جودکار مخالف هستند عنوان می‌کنند نباید نسبت به کشته شدن انسان‌های بی‌گناه بی‌تفاوت بود و تنها گفت سیاست از ورزش جداست. این کاربران او را بیگانه می‌خوانند و اقدام او را خیانت می‌دانند، و در حالی مسابقه دادن با اسرائیل را اشتباه عنوان می‌کنند. آنها عقیده دارند محمد رشنونژاد اکنون پناهنده کشور هلند است و نباید به نمایندگی از ایران و مردم ایران در صحنه رقابت حاضر شود. کاربران دیگر او را تشویق می‌کنند و برای او آرزوی موفقیت و پیروزی دارند. این کاربران با عنوان اینکه مردم ایران با هیچ ملیت و قومی دشمنی ندارد، انتخاب و اقدام جودکار جوان را حمایت می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by یاشیل وطن (@yashilvatan_ir) on

برخی از کاربران نیز ضمن ابراز تاسف از خبرهای حاکی از مهاجرت و پناهندگی استعدادهای جوان ایرانی، ‏عنوان می‌کنند ‎باید چاره اندیشی کرد و برای جوانان فرصت‌های خودشکوفایی بیشتری فراهم کرد تا جوانان ایرانی کمتر مهاجرت کنند و انگیزه خدمت به کشور را داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала