انحلال پارلمان جمهوری آذربایجان

© Sputnik / Murad Orujovمجلس ملی جمهوری آذربایجان
مجلس ملی جمهوری آذربایجان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان امروز با اکثریت آراء با طرح پیشنهادی شورای سیاسی حزب حاکم آذربایجان نوین مبنی بر انحلال مجلس این کشور موافقت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، شورای سیاسی حزب حاکم "آذربایجان نوین" که اکثریت کرسی های مجلس ملی جمهوری آذربایجان را در اختیار دارد، هفته گذشته طرح انحلال مجلس ملی و برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام در این کشور را به مجلس ارائه کرد.

بر اساس قانون اساسی جمهوری آذربایجان تصمیم درباره برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام توسط رئیس جمهور این کشور صادر می شود.

اوکتای اسداف رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان طی سخنانی در جلسه امروز مجلس، درباره دلیل انحلال مجلس ملی بیان کرد: اصلاحات ساختاری که در حال حاضر از سوی رئیس جمهور آذربایجان اجرا می شود، وارد مرحله جدیدی شده و این اصلاحات مورد استقبال جامعه قرار گرفته است.

اسداف همچنین افزود: چالشهای جدید، انتظارات جامعه و نیز عوامل دیگر ایجاب می کند تا اصلاحات اساسی در قوه مقننه کشور نیز صوررت بگیرد. جلسه سه شنبه ممکن است آخرین جلسه پنجمین دوره مجلس ملی جمهوری آذربایجان باشد.

پنجمین دوره انتخابات مجلس ملی جمهوری آذربایجان در ماه نوامبر سال 2015 میلادی به مدت 5 سال برگزار شد و حزب حاکم "آذربایجان نوین" 74 کرسی در مجلس 125 نفره را از آن خود کرد.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала