آزادی 11 شهروند عربستانی که به اتهام ارتباط با کشورهای خارجی بازداشت شده بودند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyپرچم عربستان
پرچم عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی 11 نفر را که به اتهام ارتباط با کشور‌ها و سازمان‌های خارجی بازداشت کرده بود، آزاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، این بازداشت‌های جدید همزمان با قرار گرفتن عربستان در راس گروه 20 در میان انتقادات مستمر غربی برای سابقه بد حقوق بشری این کشور از زمان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان به دست عوامل سعودی صورت گرفت.

ریاست دوره‌ای گروه بیست به عربستان واگذار شد - اسپوتنیک ایران
ریاست دوره‌ای گروه بیست به عربستان واگذار شد

این مقام عربستانی به خبرگزاری رویترز بدون اشاره به جزئیات و ارائه دلیلی گفت: مقامات از بازداشت‌شدگان درباره شبهات دریافت مبالغی از کشورهای خارجی و هماهنگی با سازمان‌های متخاصم بازجویی کردند.

به گفته این مسؤول که خواست نامش فاش نشود، هیچ بازداشتی تفهیم اتهام نشده اما پرونده همچنان باز است و ممکن است آنها تفهیم اتهام شوند.

هنوز دلیل بازداشت این گروه نامشخص است زیرا آنها جزو فعالان شناخته شده نیستند البته برخی درباره انقلاب‌هاب بهار عربی که در سال 2011 رخ داد، مطالبی نوشته بودند.

در هفته اخیر منابع از جمله منابع سازمان حقوقی "القسط" که دفتر آن در لندن است، گفته بودند، افراد پلیس با لباس‌های مبدل حدود ۱۰ تن را که اکثرشان فرهنگی و نویسنده بودند از منازلشان بازداشت کرده‌اند که تا روز یکشنبه آزادی هیچ یک از آنها تایید نشده بود.

فعالان می‌گویند، این بازداشت‌ها جدیدترین موج سرکوب مخالفان از سپتامبر 2017 است که طی آن برخی شخصیت‌های دینی بازداشت شدند. آنها ممکن است با مجازات اعدام روبه‌رو شوند.

در کمپین مبارزه با فساد نیز افراد برجسته و تجار بازداشت شدند که برخی از آن زمان آفتابی نشده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала