آتش سوزی در ‌پارک ملی گلستان

© Sputnik / Denis Mukimovآتش سوزی در ‌پارک ملی گلستان
آتش سوزی در ‌پارک ملی گلستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان اعلام کرد که عملیات خاموش کردن آتش در مناطق شمالی پارک ملی گلستان صبح امروز همچنان ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان محمدرضا کنعانی، اظهار داشت: هم اکنون نیروهای محیط‌ بان، سایر نیروهای امدادی و گروه‌ های مردمی در منطقه حاضر شده و در حال خاموش کردن آتش هستند.

کنعانی هرگونه اطلاعات در مورد مساحت و علت حریق را به نتیجه نظر کارشناسان واگذار کرد و افزود که تاکنون گزارشی از بروز تلفات در حیات وحش ناشی از این آتش سوزی گزارش نشده است.

مدیر کل محیط زیست گلستان ادامه داد:‌ روز گذشته نیز بخشی از پارک ملی گلستان در حوالی روستای تنگراه آتش گرفت که با حضور به موقع نیروهای اجرایی و اداری پارک ملی گلستان و کمک های مردمی این آتش خاموش و از ادامه آن به دیگر مناطق پارک جلوگیری شد.

سال گذشته در آتش سوزی گسترده ای، منطقه ای به وسعت ۱۵۰ هکتار از عرصه پارک ملی گلستان در آتش سوخت که از این مقدار ۲۰ تا ۳۰ هکتار جنگل و مابقی عرصه های مرتعی بود.

 پارک ملی گلستان قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که یک هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.

پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره گاه زیست محیطی کره زمین در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده است.

بیشتر قلمروی این پارک ملی در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار گرفته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала