گریه های بی صدای پدر آی تی ایران +ویدئو

© Depositphotos.com / WrightStudioادامه اختلال اینترنت در شیراز
ادامه اختلال اینترنت در شیراز  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وقتی پدر آی تی ایران از سوزاندن فرصت های شغلی می گرید!

به گزارش اسپوتنیک، پروفسور علی اکبر جلالی فوق دکترای برق و متخصص آی تی از ویرجینای آمریکاست. او به خاطر اولین تلاش‌ها برای توسعه و نفوذ شبکه اینترنت در ایران به ویژه در نقاط روستایی، به پدر فناوری اطلاعات ایران شهرت یافته‌است و هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و پژوهشگر پژوهشکده الکترونیک دانشگاه علم و صنعت ایران است.

 

او که به ایران بازگشته تا بتواند در شرایط کنونی ایران موثر باشد، در ویدئویی که دو سال پیش گرفته شده و اخیرا دوباره در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد، از ترس مسئولان از اینترنت می گوید.

View this post on Instagram

A post shared by طراحی سایت؛ طراحی اپلیکیشن (@application.startup) on

گریه های پدر آی تی ایران، بخشی تاثیرگذار از مستند پرش از روی دیوار آتش است که زندگی علی اکبر جلالی ، استاد دانشگاه علم و صنعت و پدر علم آی تی ایران را روایت می‌کند. جلالی در این بخش از مستند زندگی اش از فرصت‌هایی برای اشتغال که ترس مسئولین از گسترش اینترنت آنها را می سوزاند صحبت می کند که سبب گریه او می شود. این ویدئو با توجه به قطع شدن اینترنت در ایران، بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود.
این در حالی است که این پروفسور سمبل تلاش و کوشش جهت بهبود اوضاع ایران و دسترسی به اینترنت است.

View this post on Instagram

A post shared by ITGOFT (@itgoft) on

بسیاری از کاربران معتقدند که اگر به پروفسور جلالی اجازه کار دهند و سیاست ترس از اینترنت از میان مدیران حذف شود، کشور ایران در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت. این دسته از کاربران از پروفسور جلالی به خاطر خدمات او قدردان هستند.
عده ای از کاربران نیز معتقدند که پروفسور باید به آمریکا بازگردد و در آن کشور موثرتر است زیرا در ایران به علت نبود بعضی از زیرساخت ها و عدم همکاری بعضی از مسئولین، کار را برای او دشوارتر می کنند. این دسته از کاربران معتقدند که ما لیاقت خدمات صادقانه پدر آی تی ایران را نداریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала