ژاپن برای آزمایشات نظامی یک جزیره به آمریکا هدیه می دهد

© AP Photo / Eugene Hoshikoژاپن برای آزمایشات نظامی یک جزیره به آمریکا هدیه می دهد
ژاپن برای آزمایشات نظامی یک جزیره به آمریکا هدیه می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژاپن قصد دارد یک جزیره را بخرد و برای انجام آزمایشات نظامی در اختیار ایالات متحده قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Straits Times، رئیس هیئت دولت ژاپن، یوشیهید سوگا، از قصد این کشور برای خرید یک جزیره و واگذاری آن به آمریکا برای انجام آزمایشات نظامی خبر داد. وی گفت: " ما در مورد جزیره ماگاشیما در 30 کیلومتری جنوب جزیره کیوشو صحبت می کنیم. " وی افزود: " توافق برای خرید این جزیره در تاریخ 29 نوامبر پس از مذاکرات بین وزارت دفاع و مالکان جزیره حاصل شد. این توافق برای ژاپن 146 میلیون دلار هزینه خواهد داشت."

مخالفت ساکنان اوکیناوا ژاپن با ساخت فرودگاه نظامی آمریکا - اسپوتنیک ایران
مخالفت ساکنان اوکیناوا ژاپن با ساخت فرودگاه نظامی آمریکا

به گفته سوکا: " اکنون آزمایش های نظامی آمریکا در جزیره ایووجیما ، در 1500 کیلومتری جنوب شرقی ماگاشیما، بسیار دورتر از سواحل جزیره اصلی این کشور، هونشو انجام می شود. در آنجا همچنین پایگاه هوایی نیروی دریایی ژاپن وجود دارد. " با این حال، واشنگتن خواستار انتقال به جزیره دیگری شد زیرا ایووجیما از پایگاه های نظامی ایالات متحده دور است."

رئیس هیئت دولت افزود: " ساخت محوطه آزمایش در جزیره ماگاشیما به زودی آغاز می شود." وی خاطرنشان کرد: " نمی تواند جزئیات دیگری را افشا کند، زیرا معامله هنوز کامل نشده است."

در اوایل ماه نوامبر ، سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه اعلام كرد كه اتحاد نظامی ژاپن و آمریكا مانع انعقاد معاهده صلح بین مسكو و توكیو است. وی همچنین افزود که لیستی از نگرانی های امنیتی خاص روسیه در ارتباط با حضور سربازان آمریکایی در ژاپن به همکاران ژاپنی وزارت امور خارجه تحویل داده شد.

در کل، بیش از 100 هزار سرباز آمریکایی در ژاپن مستقر هستند که بیش از نیمی از آنها در پایگاه اوکیناوا قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала