پمپئو : آمریکا مانع ارسال دارو به ایران نیست

© Sputnik / Ekaterina Lyzlova /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو : یهودی ستیزی ایرانیان، تاریخی است
پمپئو : یهودی ستیزی ایرانیان، تاریخی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بیان داشت که ایالات متحده مزاحم ارسال دارو به ایران نیست.

به گزارش اسپوتنیک، پمپئو در مصاحبه ای با فاکس نیوز در خصوص بیانیه محمد جواد ظریف اینطور ابراز نظر نمود. ظریف آمریکا را به " تروریسم اقتصادی" متهم کرده بود برای آنکه به خاطر واشنگتن ایران دسترسی به داروی وارداتی ندارد.

پمپئو گفت: " چالش هایی که اقتصاد ایران با آن درگیر است ، نتیجه مستقیم نحوه مدیریت کشور است. این هیچ ارتباطی با تحریم هایی که ما گذاشته ایم، ندارد. رهبریت ایران نمی تواند به ملت خودش خدمت کند."

وزیر امور خارجه آمریکا  خاطر نشان کرد: " لازم به یادآوری است و جهان هم  باید بداند که کمک بشر دوستانه، ارسال دارو و نمونه های اینچنینی برای حمل به ایران اجازه دارند. تحریم های ما شامل این کالاها نمی شوند. طوری صحبت می کنند که تحریم های آمریکایی به ملت ایران اجازه دسترسی به کالاهای پزشکی را نمی دهد و این احمقانه است. این تنها تلاشی برای عدم توجه به فاجعه ایست که آیت الله برای ملت خود رقم زده است."

لازم به ذکر است که نه تنها رهبریت ایران در خصوص نبود کالاهای پزشکی و دارو در ایران به خاطر تحریم های آمریکایی خبر داده است بلکه در سال 2018 دادگاه بین المللی سازمان ملل بخش هایی از شکایت تهران علیه واشنگتن را تایید کرد و از آمریکا خواست که مانعی برای صادرات آزاد دارو و سایر کالاهای پزشکی، محصولات کشاورزی و قطعات هواپیما به ایران نتراشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала