روابط جدید میان ایران و آمریکا بعد از ترامپ

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRI آمریکا و ایران
 آمریکا و ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ و پمپئو فکر می‌کنند فشار حداکثری، سیاستی است که نتیجه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل «ایلنا»، ترامپ و پمپئو فکر می‌کنند فشار حداکثری، سیاستی است که نتیجه می‌دهد. جان تیرمن، مدیر اجرایی و پژوهشی مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا در مورد فشار بر ایران گفت که ترامپ و پمپئو فکر می‌کنند حداکثر فشار سیاستی است که نتیجه می‌دهد و گرچه آنها این حرف را علنا ​​نخواهند زد، اما اعتراضات موجود در ایران را نوعی اثبات برای کارآمدی سیاست فشار بر ایران  می‌دانند.

وی در ادامه در مورد اقتصاد ایران گفت:« در کوتاه‌مدت، اقتصاد ایران در وضعیت سختی باقی خواهد ماند. اما اقتصاد ایران در درازمدت ، به اصلاحاتی در زمینه کاهش فساد و گسترش رشد پایدار نیاز دارد.

اراده ی سیاسی در روابط ایران و آمریکا وجود دارد  - اسپوتنیک ایران
اراده ی سیاسی در روابط ایران و آمریکا وجود دارد

ترک برجام به نظر من تصمیمی منطقی نیست. ترامپ در ماه‌های آینده از کاخ سفید خارج می‌شود. بعد از ترامپ روابط جدیدی میان ایران و آمریکا می‌تواند آغاز شود. هم چنین رئیس‌جمهور جدید می‌تواند از برجام حمایت کند. تحریم‌ها تقریباً همیشه بیش از دولتمردان و افراد حاکم، به مردم عادی صدمه می‌زند. در واقع اکنون هیچ توجیهی برای تحریم‌های آمریکا علیه ایران  وجود ندارد.

من فکر می‌کنم مذاکرات مفید است. هر دو طرف نسبت به طرف دیگر انتقادها و دشمنی‌هایی دارند  که برخی از آنها قابل حل شدن هستند.  ترامپ تنها تحریم‌ها را وضع کرده است اما هیچ نشانه‌ای از حمایت واقعی از مردم ایران نشان نمی‌دهد. تحریم‌ها نوعی دخالت در امور ایران محسوب می‌شود».

در تاریخ 8 مه سال 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала