رئیسی: دولت باید خسارات ناشی از اغتشاشات به مردم را جبران کند

© Photo / IRNA ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه ایران
  ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس قوه قضائیه ایران بر لزوم جبران خسارات وارده به اموال مردم در اغتشاشات اخیر تاکید کرد و از دولت خواست تا جبران خسارت‌ های وارده به مردم را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه ایران، در جلسه شورای‌ عالی قوه قضائیه اشاره کرد: پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور حوادثی در کشور رخ داد نسبت به اجرای طرح که موجب اعتراضات مردم شد که این اعتراضات و خواستها باید شنیده شوند.

رئیسی با تأکید بر ضرورت شنیدن سخن مردم در مقام عمل و اجرا، به موضوع نظارت بر بازار و قیمت‌ها اشاره کرد و افزود: مسئله بازار و قیمت کالاها و خدمات به‌ ویژه برای اقشار کم‌ درآمد از مسائل بسیار مهم است، بر همین اساس، نظارت سازمان‌ ها و دستگاه های مسئول بر بازار و قیمتها ضروری است و باید بازار را از دست سوداگران و سود جویان حفظ کرد.

رئیس قوه قضائیه با ابراز اینکه امروز مسئله معیشت مردم در اولویت قرار دارد، درباره موضوع اقناع افکار عمومی در اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت اظهار کرد: گرچه این اقدام باید پیش از اجرای طرح صورت می‌ گرفت اما همچنان ضرورت آن باقی است و موضوع باید توسط کارشناسان، نخبگان و صاحب‌ نظران به‌ درستی اعمال شود.

وی درباره خسارت‌ دیدگان این حوادث نیز تأکید کرد: از خسارت‌ های جانی و مالی خسارت‌ دیدگان نمی‌ توان گذشت. ما معتقدیم از نظر حقوقی باید نسبت به این خسارات مدعی بود و درخواست ما از مسئولان به‌ ویژه دولت این است که نسبت به جبران خسارتها فکر و اقدام کنند. همکاران ما نیز این موضوع را دنبال کنند زیرا نسبت به حقوق مردم باید حساسیت وجود داشته باشد و خسارت‌ دیدگان مطمئن باشند که مورد حمایت قانون قرار دارند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала