4000 هزار نفر در ایران به خاطر ابتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری شدند

© Fotolia / Photographee.eu4000 هزار نفر در ایران به خاطر ابتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری شدند
4000 هزار نفر در ایران به خاطر ابتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیوع بیماری آنفلوآنزا سه هفته زودتر از سال‌های پیش در استان‌های مختلف ایران گسترش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از بستری شدن چهار هزار نفر در استان‌های مختلف این کشور به علت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا خبر داد و گفت: امسال بیماری آنفلوآنزا زودتر سراغ ایرانی‌ها آمد و بر اساس اطلاعات موجود، سه هفته زودتر از سال‌های پیش در استان‌های مختلف کشور گسترش یافت.

وی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا و ابتلای شمار زیادی از مردم به این بیماری گفت: تاکنون چهار هزار نفر به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شده‌اند و این نشان‌دهنده حجم دربرگیری این بیماری است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: گرچه مشکل بیشتر بیماران بستری‌شده به علت آنفلوآنزا، پس از گذراندن دوره زمانی خاص و تعیین‌شده برای درمان رفع شده است؛ اما باید موارد بهداشتی و پیشگیرانه را با قدرت بیشتری پیگیری کرد.

همه گیری و شیوع شدید آنفلوانزا در ایران - اسپوتنیک ایران
همه گیری و شیوع شدید آنفلوانزا در ایران

 

جان‌بابایی در ادامه افزود: تأمین و توزیع داروی آنفلوآنزا در کشور انجام می‌شود و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد؛ شاید قبل از این گزارشی از کمبود داروی آنفلوآنزا وجود داشته ولی به‌سرعت تأمین و به برخی شهرستان‌های درگیر کمبود ارسال شده است.

آنفلوآنزا یا گریپ شایع‌ترین بیماری ویروسی فصل سرماست که دستگاه تنفسی را درگیـر می‌کند و شدیداً مسری است. مدت زمان شروع علائم آنفلوآنزا از زمان وارد شدن ویروس به بدن 48-24 ساعت است. ویروس‌های آنفلوآنزا موجود در قطرات تنفسی از طریق سرفه و عطسه منتشر می‌شوند، در اغلب موارد این انتشار از فرد به فرد و معمولاً از طریق تماس دست با آنچه که به ویروس آنفلوانزا آلوده شده است و سپس تماس دست آلوده با دهان و بینی فرد منتقل می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала