دی کاپریو به ایجاد آتش سوزی در آمازون متهم شد!

© REUTERS / Mario Anzuoni دی کاپریو به ایجاد آتش سوزی در آمازون متهم شد!
دی کاپریو به ایجاد آتش سوزی در آمازون متهم شد! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لئوناردو دی کاپریو، بازیگر سرشناس هالیوود به اتهامات مطرح شده علیه او در خصوص آتش سوزی آمازون واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، لئوناردو دی کاپریو، بازیگر مطرح هالیوود، با نوشتن مطلبی در صفحه اینستاگرام خود به اتهام حمایت مالی از سازمان های غیر دولتی مرتبط با آتش سوزی جنگلهای آمازون واکنش نشان داد و اتهامات مطرح شده از سوی رئیس جمهور برزیل را رد کرد.

وی خاطرنشان كرد كه از گروههایی حمایت می كند كه از اکوسیستم بی نظیر آمریکای جنوبی محافظت می كنند. این بازیگر اطمینان داد: " اگرچه آنها شایسته حمایت هستند ، اما ما سازمان های مورد نظر را تأمین مالی نکردیم."

پیشتر در تاریخ 30 نوامبر، رئیس جمهور برزیل، ژائیر بولسونارو گفته بود که دی کاپریو "به سازمان های غیر دولتی پول داده تا آمازون را آتش بزنند."  به گفته وی، آنها برای دریافت کمک های مالی از این بازیگر، عمداً جنگل ها را آتش زدند. بولسونارو گفت: " آنها عکس می گیرند، به سازمان ها ارسال می کنند (برای محافظت از جنگل ها)، آنها به این ترتیب آن را گسترش می دهند، سپس با دی کاپریو تماس می گیرند، وی 500 هزار دلار به این سازمان می پردازد.

البته رئیس جمهور برزیل هیچ مدرکی برای سخنان خود ارائه نداده است.

در تابستان سال 2019 تعداد آتش سوزی جنگلی در آمازون نسبت به سال گذشته 84 درصد افزایش یافته است. اکولوژیست ها نگران سرنوشت این جنگل ها هستند، زیرا به دلیل مساحت و تراکم بسیار زیاد، آنها بخش قابل توجهی از اکسیژن را در جو زمین تولید می کنند.

لئوناردو دی کاپریو یک فعال فعال محیط زیست است و در سراسر جهان با سخنرانی هایی را در مورد تغییرات آب و هوا ایراد می کند. این بازیگر حتی در سخنرانی جایزه اسکار خود در 28 فوریه خواستار توجه به اوضاع زیست محیطی در جهان شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала