انتقاد نتانياهو از شش كشور اروپايى به خاطر پيوستن به اينستكس

© AP Photo / Sebastian Scheinerواکنش نتانیاهو به پیوستن شش کشور اروپایی جدید به اینستکس
واکنش نتانیاهو به پیوستن شش کشور اروپایی جدید به اینستکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل از کشورهای اروپایی به دلیل تلاش برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواستار پیوستن کشورها به سیاست تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد و اظهار داشت که کشورهای اروپایی باید از تلاش خود برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه تهران شرمنده باشند.

نتانیاهو در یک پیام ویدئویی گفت: در تهران، بغداد و بیروت مردم به خیابانها می‌روند ... چه چیزی باعث می‌شود این افراد جان خود را به خطر بیاندازند و با ستمگران روبرو شوند؟ پاسخ ساده است: زیرا آنها از فساد تغذیه می‌کنند، از اقتصاد رو به زوال تغذیه می‌کنند ... و در حالی که مردم خاورمیانه شجاعانه با ایران و مأموریت آن مقابله می‌کنند، کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور بزنند.

واکنش ایران به پیوستن شش کشور اروپایی جدید به اینستکس - اسپوتنیک ایران
واکنش ایران به پیوستن شش کشور اروپایی جدید به اینستکس

نخست وزیر اسرائیل افزود: این کشورهای اروپایی باید شرمنده باشند. آنها از تاریخ درس نگرفتند؟ احتمالاً همینطور است. آنها به یک کشور تروریستی متعصب اجازه می‌دهند تا سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود را توسعه دهد و از این طریق باعث تخریب خود و همه شود.

به گفته نتانیاهو، اکنون زمان "تغییر مسیر" است. "اکنون زمان پیوستن به ایالات متحده و افزایش تحریم‌ها علیه ایران است."

پیش از این، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، با اعلام پیروزی تهران بر ناآرامی‌هایی که به گفته وی توسط ایالات متحده و اسرائیل سامان یافته بود، هدف از این کار را تضعیف امنیت ایران دانست. علاوه بر این، وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تحریم‌های ایالات متحده علیه وزیر ارتباطات ایران به دلیل "سانسور اینترنت" اعلام کرد: برای واشنگتن، آزادی اینترنت هیچگونه اهمیتی ندارد.

بلژیک، دانمارک، فنلاند، هلند، نروژ و سوئد روز جمعه به سازوکار مالی اینستکس برای تجارت با ایران پیوستند. در بیانیه مشترک شش کشور آمده است: با توجه به اینکه اروپا همچنان از توافق هسته‌ای حمایت می‌کند، در تلاش است تا بخش اقتصادی معامله را پیاده سازی کند و فرآیندهای تجاری مشروع را بین اروپا و ایران ترویج کند، ما در حال عضو شدن در اینستکس سازوکار حمایت از مبادلات تجاری هستیم. کشورهای اروپایی همچنین از ایران خواستند که فوراً به رعایت شرایط توافق هسته ای بازگردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала