از سرگیری سفرهای زیارتی به سوریه

© Photo / tasnimاز سرگیری سفرهای زیارتی به سوریه
از سرگیری سفرهای زیارتی به سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایرانی بار دیگر اجازه سفرهای زیارتی به سوریه را برای شهروندان خود صادر کرده و روند ثبت نام متقاضیان را نیز آغاز کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیون رسمی ایران به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد که مجوز سفرهای زیارتی به سوریه پس از یک وقفه طولانی صادر شده است. بر اساس این خبر، روند ثبت نام متقاضیان آغاز شده است و اولین گروه اعزامی برای تعداد محدودی از متقاضیان برای ژانویه سال آینده برنامه ریزی شده است، گفته شده که مدت زمان سفر 4-5 روز خواهد بود. لازم به ذکر است  که طبق اظهارات مقامات مربوطه، حمل و نقل افرادی که برای سفر زیارتی به سوریه ثبت نام می کنند با هواپیما انجام خواهد شد.

اتصال شبکه راه آهن سوریه، عراق و ایران - اسپوتنیک ایران
اتصال شبکه راه آهن سوریه، عراق و ایران

بر اساس اعلام مقامات، هزینه سفر زیارتی مذکور از 34 تا 38 میلیون ریال خواهد بود.

خاطرنشان می شود که در سوریه چندین زیارتگاه وجود دارد که توسط مسلمانان شیعه مورد احترام است که بیشتر آنها در دمشق و حلب واقع شده اند. مشاوران نظامی ایران در سوریه تهران را " محافظ حرم" می نامند.

یاد آور می شود که درگیری های مسلحانه در سوریه از سال 2011 ادامه دارد. اندکی پس از شروع درگیری ها سفرهای زیارتی به این کشور از سوی ایران متوقف شد. در پایان سال 2017، پیروزی بر گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) اعلام شد. در حال حاضر، یک توافق سیاسی، احیای سوریه و بازگشت پناهندگان در اولویت قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала