سامانه موشکی کینژال در قطب شمال

© Sputnik / Provided by the Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سامانه موشکی کینژال در قطب شمال
سامانه موشکی کینژال در قطب شمال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سامانه موشکی هایپرسونیک "داگر" برای اولین بار در قطب شمال مورد آزمایش قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته یکی از همکاران آژانس، آزمایشاتی که طی آن جنگنده MiG-31K از میدان هوایی اولنگورسک انجام داد، موشک های هایپرسونیک را در زمین آموزشی پمبا شلیک کرد، این آزمایش در اواسط ماه نوامبر انجام شد. منبع دوم اظهار داشت: سرعت موشک ها به 10 ماخ رسیده است.

در ماه اوت، "داگر" برای اولین بار در یک نمایشگاه هوایی که در زمین تمرینی "دوبرو ویچی" است به عنوان بخشی از بازی های بین المللی ارتش برگزار شد، به عموم مردم نمایش داده شد.
در مارس 2018، مجله National Interest نوشت: "داگر" را نمی توان موشک كروز كه براساس یک موتور جت هایپرسونیک كار می كند در نظر گرفت، به همین ترتیب، نمی توان آن را سلاح مافوق صدا نامید، فارغ از اینكه موشكهای بالستیک در زمان پرتاب به سرعت هایپرسونیک می رسند.

سامانه موشکی با دقت بالای "کینژال" برای اولین بار توسط رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در مارس همان سال معرفی شد.

براساس گزارش ها، "داگر" نسخه ای مدرن از موشک شبه بالستیک تک مرحله ای هدایت شونده با سوخت جامد 9M723 از مجموعه موشک های اسکندر است که قابلیت حمل از جنگنده با سرغت مافوق صوت دوربرد MiG-31 را دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала