آتن بهترین رابطه را با تهران دارد

CC BY 4.0 / IRNA / احمد نادری
احمد نادری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کستیسداکیس وزیر انرژی و محیط زیست یونان گفت: در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا یونان نزدیکترین رابطه را با جمهوری اسلامی ایران دارد. 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در دیدار سفیر ایران با وزیر انرژی و محیط زیست یونان با اشاره به روابط خوب و دیرینه دو کشور کستیسداکیس یونان در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا نزدیکترین رابطه را با جمهوری اسلامی ایران دارد.

احمد نادری سفیر ایران در یونان، در دیدار روز جمعه با حاجی کستیسداکیس وزیر انرژی و محیط زیست این کشور، دو طرف مسائل مختلف مربوط به روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

آمریکا در رابطه با گریس1 یونان را تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا در رابطه با گریس1 یونان را تهدید کرد

 وزیر انرژی و محیط زیست یونان در این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات تمدنی ایران و یونان، روابط سنتی و دیرینه دو کشور را مورد تقدیر قرار داد و گفت: آتن، دهه های گذشته نزدیکترین روابط را با تهران در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی داشته و یونان در این مدت صدای اعتدال در اتحادیه اروپا بوده است.

 وی ضمن تأکید بر این نکته که ما نمی توانیم بزرگی و قدمت ایران را نادیده بگیریم، افزود: یونان آماده ایفای نقش مثبت و میانجی برای عبور از مشکلات در تمام زمینه هاست.

 سفیر ایران نیز سابقه روابط بسیار خوب دو کشور در طول قرن ها و دهه های گذشته را یاد آوری کرد و چگونگی خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام و اعمال تروریسم اقتصادی این کشور علیه مردم ایران را اذعان کرد.

وی همچنین با برشمردن زمینه ها و ظرفیت های همکاری در حوزه انرژی و محیط زیست، بر ضرورت گفتوگو و تبادل هیأت های اقتصادی و انتقال تجربه درخصوص نیروگاه های خورشیدی، استفاده از انرژی های پاک و نیز مدیریت منابع آب تأکید ورزید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала