معاون رئیس جمهور ایران پیشنهاد ارز دیجیتال داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌‌ جمهور ایران
محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌‌ جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اقتصادی رئیس جمهور ایران از مجمع صادرکنندگان گاز خواست تا به دلیل اقدامات ایالات متحده، به سمت ارز دیجیتال بروند.

به گزارش اسپوتنیک، در مالابو پایتخت کشور گینه استوایی، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور ایران به دلیل سوء استفاده آمریکا خواستار استفاده مجمع صادرکنندگان گاز از سیستم پولی ارز دیجیتال و بلاک چین در تجارت شد.

تلاش آمریکا برای جلوگیری از فعال شدن ساز وکار مالی اروپا برای ایران - اسپوتنیک ایران
تلاش آمریکا برای جلوگیری از فعال شدن سازو کار مالی اروپا برای ایران

وی در افتتاحیه اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز در مالابو گفت: تحریم های اقتصادی یک جانبه، که امروز به مرحله های خطرناکی افزایش یافته است که می تواند با تروریسم اقتصادی قابل مقایسه باشد، تهدیدی هم برای تولید کنندگان گاز و هم برای مصرف کنندگان در سراسر جهان به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: به ویژه برخی از کشورهای عضو انجمن کشورهای صادر کننده گاز مانند فدراسیون روسیه، ونزوئلا، ایران تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته اند.

معاون رئیس جمهور ایران گفت، که چنین اقداماتی منافع همه کشورهای عضو مجمع کشورهای صادر کننده گاز را تهدید می کند، اقدامات مسالمت آمیز این مجمع و ثبات منابع انرژی را تضعیف می کند.

سوءاستفاده از سیستم پولی بین المللی توسط مقامات آمریكا، سیاست های مداخله گرانه و اقتدارگرایانه آنها در دولت فعلی، همه اینها منجر به رشد افراط گرایی و خشونت و همچنین تضعیف توانایی های مؤسسات مالی بین المللی شده است. از این نظر، دولت های مستقل باید اقدامات لازم را برای كاهش پیامدهای منفی این سوءاستفاده انجام دهند و از روشهای جایگزین، به ویژه فناوری ارز دیجیتال و بلاک چین در تجارت استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: ما اطمینان داریم که باید اقدامات مشترکی برای مبارزه با سیاسی شدن بازار انرژی انجام شود تا اهداف و اصول اقتصادی و رویکرد چند جانبه مهمتر از سیاستهای تفرقه گرایی باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала