همه گیری و شیوع شدید آنفلوانزا در ایران

© Depositphotos.com / Ezume Imagesهمه گیری و شیوع شدید آنفلوانزا در ایران
همه گیری و شیوع شدید آنفلوانزا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئولان وزارت بهداشت ایران با بیان اینکه آنفلوانزا زودتر از موعد و به طور گسترده ای شیوع پیدا کرده است از همه گیری آن خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، مسئولان وزارت بهداشت ایران با اعلام کرده‌اند که از سه هفته قبل تاکنون بیماری آنفلوانزا در ایران زودتر از موعد شیوع پیدا کرده و فراگیری آن در حدی است که می‌توان از بروز یک اپیدمی صحبت کرد. استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان، سمنان، اصفهان، کرمانشاه و تهران بیشترین درگیری را داشته‌اند.

به گفته محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکنون دست‌کم 15 نفر در ایران در اثر ابتلا به بیماری آنفولانزا جان خود را از دست داده‌اند. عمده این افراد دارای بیماری زمینه‌ای بوده و یا کهولت سن داشتند. بر همین اساس هفته گذشته 3915 نوع مختلف بیماری تنفسی گزارش شد که 342 مورد آن آنفلوانزا بود. این موارد بیشتر در استان‌های تهران، مازندران و آذربایجان شرقی گزارش شده است.

دو نفر بر اثر آنفولانزا در گیلان جان باختند - اسپوتنیک ایران
دو نفر بر اثر آنفلوانزا در گیلان جان باختند

سه هفته از آغاز موج آنفولانزا در ایران می‌گذرد. محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:"موج آنفلوانزا با شدت هرچه تمام‌تر شروع به کار کرده و علاوه‌ بر منطقه خاورمیانه و کشور ما، حتی در کشورهای اروپایی نیز گستره زیادی داشته است. در ایران تقریباً از تمام استان‌ها گزارش بروز بیماری دریافت کرده‌ایم، اما استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان، سمنان، اصفهان، کرمانشاه و تهران بیشترین درگیری را داشتند."

بر اساس گزارش مسئولان وزارت بهداشت ایران، آنفلوانزا در سال جاری یک ماه زودتر ایران را درگیر کرد و بروز و شیوع آن هم با سال‌های قبل متفاوت است.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:"امسال بروز و شیوع آنفلوانزا نسبت به سال‌های گذشته چند تفاوت دارد: یکی اینکه میزان سرعت شیوع این بیماری بسیار شدید شد، همچنین امسال ویروس “اچ یک ان یک” که شدت بیماری آن کمی بیشتر است سهم بیشتری را در شیوع آنفلوانزا به خود اختصاص داد." به گفته این مقام مسئول از آغاز سال جاری تاکنون در مجموع 37 نفر در ایران در اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала