ترامپ از دسترسی به تلفن در زمان سفر به افغانستان محروم شد!

© REUTERS / Tom Brennerترامپ از دسترسی به تلفن در زمان سفر به افغانستان محروم شد!
ترامپ از دسترسی به تلفن در زمان سفر به افغانستان محروم شد! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ در هنگام سفر پنهانی به افغانستان، از دسترسی به تلفن و توییتر خود محروم شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل  Politico، ترامپ در روز شکرگذاری یک سفر غیر منتظره به افغانستان داشت ، جایی که وی با سربازان آمریکایی دیدار کرد. در این سفر تلفن های همراه و سایر دستگاههایی که سیگنال های خود را پخش می کنند، از هر کسی که در قسمت شماره یک پرواز می کردند، حتی از رئیس جمهور نیز توقیف شد. اما کارمندان وی اطمینان دادند که توییت از حساب توییتر ترامپ ارسال شده است. این کار برای آن انجام شده است كه كسانی كه صفحه توییتر وی را دنبال می کنند، به چیزی مشكوك نشوند. زیرا رئیس جمهور در توئیتر فعال است، همانطور که سال گذشته اتفاق افتاد.

برخی از جزئیات اولین سفر ترامپ به افغانستان - اسپوتنیک ایران
برخی از جزئیات اولین سفر ترامپ به افغانستان

ترامپ از همان ابتدای دوره ریاست جمهوری، بر استفاده از تلفن شخصی علی رغم اعتراضات سرویس های امنیتی و گزارش های متعدد رسانه ای مبنی بر خطر جاسوسی ار سوی سرویسهای بیگانه، اصرار دارد و از آن استفاده میکند. این درحالی است که باراک اوباما تا پایان دوران ریاست جمهوری اجازه استفاده از تلفن شخصی را نداشت و تنها در پایان دوره ریاست جمهوری این اجازه به وی داده شد، ضمن اینکه کارکردهای موجود در تلفن، از جمله Wi-Fi را خاموش کردند.

لازم به ذکر است که بر این، ترامپ تقریبا مخفیانه از فلوریدا، جایی که در آن استراحت می کرد، به واشنگتن منتقل شد و از آنجا به افغانستان رفت. برای پنهان کاری، هواپیمای ترامپ در فلوریدا ماند و رئیس جمهور با یک هواپیمای حمل و نقل نظامی به واشنگتن پرواز کرد، پس از آن او با هواپیمای دیگری به افغانستان رفت که از آن به عنوان "هواپیمای شماره یک" نیز یاد می شود.

علاوه بر این، به گروهی از روزنامه نگاران همراه با ترامپ گفته نشده بود كه به کجا می روند، درست پس از پرواز 13 ساعته، هنگام فرود در افغانستان. به گزارش روزنامه نگاران، این هواپیما با چراغ های خاموش در یک پایگاه نظامی در افغانستان فرود آمد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала