کدام کشورهایی اروپایی برای زندگی خوب هستند؟

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر کدام کشورهایی اروپایی برای زندگی خوب هستند؟
کدام کشورهایی اروپایی برای زندگی خوب هستند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس به ارزیابی کشورهای اروپایی در زمینه سطح رفاهی پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، شرکت سوئدی Intrum AB در مطالعه ای در زمینه سطح رفاهی در اروپا بیان کرد: کشورهای آلمان و اتریش در رده بندی مرفه ترین کشورهای اقتصادی اروپا قرار دارند و یونان و لیتوانی کمترین رفاه را در کشورهای اروپایی دارند.

کشورها بر اساس شاخص هایی از قبیل توانایی پرداخت به موقع قبوض، عدم وجود بدهی های وام، داشتن پس انداز و سطح سواد مالی ارزیابی شدند. کارشناسان دریافته اند که مردم آلمان و دانمارک بالاترین توانایی در پرداخت به موقع قبض های خود را دارند. ساکنان مجارستان، جمهوری چک و استونی کمترین بدهی برای وام دارند، در حالی که شهروندان سوئد و سوئیس می توانند یک ماه بیشتر از سایر ساکنان اروپا پس انداز کنند. کارشناسان همچنین دریافتند که بیشترین سواد مالی را مردم فنلاند و انگلیس دارند.

در بخشی دیگری از این مطالعه مشخص شد که حدود 45 درصد از مردم اروپا شکایت دارند که هزینه هایشان سریعتر از درآمدشان رشد می کند. یک چهارم مصرف کنندگان اعتراف کردند که در سال 2019 وام گرفته اند یا برای پرداخت قبض به کارت اعتباری متوسل شده اند. در مقایسه با سال 2018، این شاخص چهار درصد رشد داشته است. در مورد پس انداز حدود 75 درصد از مردم اروپا می گویند که می توانند هر ماه مبلغی از حقوق خود را پس انداز کنند، اگرچه بیش از نیمی از آنها از مقدار مبلغی که پس انداز می کنند راضی نیستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала